Antena 3 CNN Actualitate Marko Bela critică Ungaria: "Este o direcţie foarte periculoasă"

Marko Bela critică Ungaria: "Este o direcţie foarte periculoasă"

18 Sep 2015   •   22:02

Fostul preşedinte UDMR, Marko Bela consideră că Europa nu are încă răspunsuri potrivite la o serie de provocări etnice. În urma valului de refugiaţi, se vor întări statele naţionale, şi nu Europa Unită, consideră senatorul, scrie puterea.ro.

Marko Bela consideră că "Ceea ce discutam în acest moment nu este o problema aparte a Romaniei, e o problema a Europei, si de aceea m-am referit la criza refugiatilor fiindca si din aceasta criza se observa foarte bine ca Europa, in acest moment, nu are raspunsuri adecvate la niste provocari etnice, civilizatorice, culturale.

El a adaugat că, desi ideea de a circula fara frontiere in cadrul Uniunii Europene a fost primita cu entuziasm, gardul dintre Ungaria si Romania reprezinta o directie foarte periculoasa si ca, in locul cooperarii dintre state, fiecare tara vrea sa isi ridice propriul gard: "Am salutat ideea ca vom comunica si vom circula fara frontiere si am asteptat momentul cand Romania intra in Spatiul Schengen. In cadrul problemelor etnice si in cazul relatiilor maghiaro-maghiare, de exemplu, de foarte multe ori am afirmat ca ce bine va fi ca vom circula fara frontiere. Acum vom circula cu un gard intre cele doua tari, porti vor exista am inteles, dar totusi este o alta directie si este o directie foarte periculoasa ca aceste tari in loc sa reuseasca sa colaboreze in astfel de situatii probleme, fiecare incearca sa-si construiasca propriul gard, care ar putea sa fie aparent o solutie atunci cand Bruxelles-ul nu are niciun raspuns la o serie de intrebari, dar eu nu cred acest lucru", a sustinut Marko Bela.

×
Daniel Baciu, anunț important pentru toți pensionarii din România