Stilul vintage înseamnă haine şi accesorii din anii 20-70. Pentru mulţi înseamnă doar haine vechi şi prăfuite găsite prin cuferele bunicilor. Pentru Ana Albulescu şi Monica Ionescu e o pasiune transformată în afacere.
Au strâns pălării, genţi, bijuterii, rochii. Din târguri de peste tot, de pe internet.
Un inel de eşarfă din anii 50, o pălărie din anii 40 şi o zi obişnuită din 2010. Sunt câteva obiecte vintage care transformă o ţinută obişnuită într-un originală, plină de farmec.
Silvia Timofte e clienta lor fidelă. Cumpără mereu genţile descoperite de Ana şi Monica. Silvia are o colecţie de genţi pe care a dat puţin în România. Dacă le-ar fi cumpărat din Anglia, ar fi costat o avere.
Majoritatea magazinelor vintage sunt online. Rochiile, pălăriile şi genţile din vremea bunicii se vând pe internet.
Magazinul online deschis de Ana şi de Monica acum doi ani a avut vânzări de patru mii de lei numai în prima zi. Şi e foarte căutat.
De când stilul vintage a prins şi la noi, internetul s-a împânzit de magazine. Dar multe vând şi blugi sau genţi din anii 80, de exemplu. Sau haine noi croite după modele vintage. Comercianţii de vintage se reinventează, fac reduceri, îşi măresc numărul de clienţi fideli. Cândva vor trăi numai din această afacere.
Observator
Ştiri video recomandate