Pasajul
Băneasa ar trebui dat în folosinţă la primăvară, dar
lucrările au toate şansele de a întârzia cel puţin
câteva luni. Primăria Capitalei şi-a schimbat planurile
privind relocarea utilităţilor din zonă, iar modificările
necesită suplimentarea fondurilor cu 4 milioane de euro. Problema
este că nimeni nu ştie de unde ar trebui să vină aceşti bani, de
la Ministerul Transporturilor sau de la primărie.
Primarul
Capitalei spune că municipalitatea nu mai poate aloca bani pentru
Pasajul Băneasa din bugetul pe anul în curs. Lipsa fondurilor
ar bloca lucrările de mutare şi extindere a reţelelor de utilităţi
- iluminat, canalizare, cablaje subterane. Iar construcţia pasajului
în sine nu poate începe înainte de finalizarea
lucrărilor la utilităţi.
Firma
portugheză Lena a obţinut fără licitaţie construcţia Pasajului
Băneasa, printr-o extensie a contractului privind cele două
pasarele de la intrarea pe DN1. Un contract încheiat de
Compania de Autostrăzi, parte a Ministerului Transporturilor. Dar
ministerul nu se ocupă de utilităţile adiacente pasajului, prin
urmare nu poate plăti pentru ele. Iar pasajul care a strangulat cea
mai importantă ieşire din Capitală trebuie terminat în iunie
anul viitor.
Proiectul
pasajului Băneasa prevede amenajarea a patru benzi subterane pe
mijlocul Drumului Naţional, plus câte două benzi supraterane
pe fiecare sens. Cu tot cu exproprieri, pasajul de un kilometru
lungime va costa 17,5 milioane de euro.
Antena
3