Proiectul Oxigen a fost adoptat. Mașinile sub Euro 4 plătesc vignetă pentru București, din 2020. Mașinile non Euro, 1, 2 și 3, interzise treptat în Capitală

de A.M.P    |    24 Oct 2019   •   15:12
Proiectul Oxigen a fost adoptat. Mașinile sub Euro 4 plătesc vignetă pentru București, din 2020. Mașinile non Euro, 1, 2 și 3, interzise treptat în Capitală Foto: Agerpres

Consilierii generali ai Capitalei au adoptat joi proiectul conform căruia toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 4 vor plăti vigneta "Oxigen" de acces şi circulaţie în Bucureşti începând cu data de 1 ianuarie 2020.

Hotărârea a fost adoptată cu 31 de voturi "pentru", 7 "împotrivă" şi 13 abţineri.

Potrivit unui amendament adoptat la propunerea ALDE, începând cu 1 ianuarie 2022 va fi interzis accesul în municipiul Bucureşti pentru autovehiculele cu norme de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2.

De asemenea, începând cu data de 1 ianuarie 2024, va fi interzis în Capitală accesul autovehiculelor cu normă de poluare Euro 3.

Tot la propunerea ALDE au fost exceptate de la restricţiile din hotărâre: autovehiculele din categoria L1E şi L5E, precum şi autovehiculele care funcţionează cu GNL, GNC şi GPL (doar autovehiculele cu normă de poluare Euro 3).

La propunerea primarului general al Capitalei, Gabriela Firea, a fost adoptat un amendament conform căruia vigneta Oxigen va fi introdusă pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4 doar de la 1 ianuarie 2021, nu din 2020, aşa cum prevedea forma iniţială.

Conform unui alt amendament, propus de primarul general, vor fi exceptate de la aceste restricţii atât autovehiculele special adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi, precum şi cele aflate în proprietatea persoanelor cu dizabilităţi, care posedă certificat de încadrare în grad grav de handicap, cu însoţitor, eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, de pe raza municipiului Bucureşti.

Un alt amendament adoptat în şedinţa de joi prevede că circulaţia autovehiculelor vizate de anumite restricţii, fără achiziţionarea vignetei corespunzătoare, precum şi circulaţia în interiorul ZACA, în intervalul restricţionat, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 la 2.000 de lei.

Astfel, din 2020, pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti este permis fără restricţii pe toate arterele.

Maşinile Euro 3 pot circula în Bucureşti numai după achiziţionarea vignetei.

Pentru automobilele non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului, stabilită prin proiect în perimetrul delimitat de Piaţa Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - şos. Ştefan cel Mare - str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian - bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă - bd. Mărăşeşti - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertăţii - Calea 13 Septembrie - şos. Pandurilor - şos. Cotroceni - Splaiul Independeţei - str. Ştirbei Vodă - str. Berzei - str. Buzeşti - Piaţa Victoriei. În restul Capitalei, maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 au drept de circulaţie pe bază de vignetă.

Potrivit documentului postat pe site-ul PMB, cel mai mult vor plăti posesorii de autoturisme non-Euro, preţul vignetei în cazul acestora ajungând la 1.900 lei pe an.

Vignetele se pot achiziţiona pentru o zi, o lună, şase luni sau un an.

Circulaţia fără vignetă va fi sancţionată cu amenzi cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei.

Sumele încasate vor constitui venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului şi al mobilităţii urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţiilor şi a calităţii aerului, se arată în proiectul de hotărâre.

Sursă: Agerpres
Parteneri
x close