Antena 3 CNN Actualitate Psiholog, despre şcoala online: "Cei mici nu pot să fie atenţi mai mult de 30 de minute”

Psiholog, despre şcoala online: "Cei mici nu pot să fie atenţi mai mult de 30 de minute”

Şcoala online în pandemie este o provocare pentru elevi, părinţi şi profesori. Psihologii şi reprezentanții Inspectoratului Școlar București vin cu recomandări pentru ca procesul de educaţie să desfăşoare eficient.

Psiholog, despre şcoala online: "Cei mici nu pot să fie atenţi mai mult de 30 de minute”
de Claudia Popovici    |    24 Oct 2020   •   08:00

Pentru a veni în sprijinul părinţilor şi profesorilor, organizaţia "Salvaţi Copiii”, prin psihologul Mihaela Dinu recomandă ca orele pentru elevii din clasele primare să nu fie mai lungi de 30 de minute, cu pauze de 10 sau chiar 15 minute.

Andrei Ţucan, elev în clasa a III-a, recunoaşte că îi este din ce în ce mai greu să participe la ore, de acasă

„Acasă nu pot, deloc! Când sunt la mami la muncă reuşesc mai bine să mă concentrez, dar nici chiar aşa de bine pentru că am un coleg care mereu îşi lasă microfonul pornit. Intru online, îmi ia vreo 5 minute să-mi găsesc doar caietele. Uneori uit ce trebuie să scriu. Când mor de foame, atunci îmi închid camera şi mă duc în bucătărie să-mi iau ceva de mâncare. Sau mă mai duc în dormitor când nu mai am baterie la telefon”, povesteşte Andrei.

Psihologii spun că părinții nu trebuie să își facă griji dacă observă că micuții iau pauze în timpul orelor online

 "Aş propune ca pentru clasele I-IV să nu fie perioade mai lungi de 30 de minute, fără pauză de 10 minute, chiar un sfert de oră. Pauza însemnând să se ridice din faţa ecranului, să privească pe geam, să bea o gură de apă, să se mişte prin casă”, spune Mihaela Dinu psiholog la organizația "Salvaţi Copiii”.

Legea dezvoltării copilului urmează calea de la joc la învățătură şi apoi muncă, ponderea având-o una sau alta din activități în funcție de specificul și particularitățile vârstei

 "Dacă vorbim de copiii mai mari, din ciclul liceal, atunci pot fi 50 de minute de activitate. Având în vedere că ecranul în această perioadă nu mai are doar funcţia aceea ludică, ci începe să capete din funcţia cognitivă, cea de învăţare, atunci puterea de concentrare scade”, spune Mihaela Dinu, psiholog la organizația "Salvaţi Copiii”.

Reprezentanţii Inspectoratului Școlar București recomandă ca orele online să se micșoreze ca durată de timp, în condițiile în care capacitatea de concentrare este alta în fața unui ecran, decât la clasă

„La nivelul unităților de învățământ se iau deciziile temporare de modificare a timpului alocat unei ore. Recomandarea noastră a fost sa se micșoreze ora de curs în online”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general adjunct Liliana Toderiuc.

 

×
Parteneri
Hidroelectrica anunţă perioada în care românii pot transmite indexul în aprilie
x close