"Practic, 9,19 milioane de apeluri sunt false, iar 3,34 milioane sunt reale. Serviciul 112 este foarte bine cunoscut în rândul populaţiei, care ştie la ce este util, dar, în acelaşi timp, datele statistice privind situaţia apelurilor reflectă gradul de educaţie şi comportamentul cetăţenilor acestei ţări", a declarat directorul general al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), Marcel Opriş, potrivit Mediafax.
Din totalul apelurilor reale, peste două milioane au vizat Ambulanţa şi aproape un milion, Poliţia.
Operat de STS, serviciul de urgenţă 112 a fost lansat la nivel naţional în aprilie 2005, în urma unei investiţii de 40 milioane de euro, şi a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiile dispecer.
Ştiri video recomandate