x close

Sinteza zilei: Raed Arafat, declaraţii EXCLUSIVE despre operaţiunea de salvare a echipajului SMURD PRĂBUŞIT în Lacul Siutghiol

de A.M.P    |    16 Dec 2014   •   21:54

Secretarul de stat în MAI Raed Arafat a vorbit, în ediţia de marţi seară a emisiunii "Sinteza zilei", de la Antena 3, despre modul în care au intervenit autorităţile în operaţiunea de salvare a echipajului SMURD, prăbuşit cu elicopterul în lacul Siutghiol, luni după-amiază.

Cele mai importante declaraţii:

- La 16.11 minute a fost apelul la 112. Eu eram într-o şedinţă la Minister. La 16.14 am aflat despre ce se întâmplă. De atunci au fost informate toate forţele implicate. Din informaţiile pe care le avem, prima ambulanta a sosit la 16.18, iar pompierii la 16.25.

- E corect că o barcă de pescari a ajuns prima la victime. Însă în momentul în care colega noastră a ajuns la mal, în barca pescarului era un pompier care făcea masaj cardiac.

- Despre flotoare: Am discutat cu colegii de la Aviaţie. Când au preluat elicopterul de la firmă, el nu avea flotoarele montate. Acest elicopter nu era dotat să iasă pe mare, deci nu avea rost să aibă flotoare montate pe el. A vorbit cu colegi din Elveţia, care au multe lacuri în ţară, şi i-am întrebat dacă ei au elicoptere cu flotoare şi mi-au spus că nu. Acestea sunt directivele europene.

- Despre lipsa vestelor de salvare: Elicopterele, dacă cad, cad foarte repede şi nu ai timp să îţi pui vesta de salvare pe tine. Dacă era un elicopter care ieşea pe larg, atunci pasagerii aveau veste de salvare.

- Cel puţin comandantul aeronavei a fost pregătit la Frontex, care este Organizaţia de Aviaţie pentru Frontieră a UE. Iar noi, de 3 ani avem un program prin care trimitem în fiecare an, în Germania, fiecare pilot care zboară cu noi, să facă 10 ore de zbor dificil pe simulator, la Poliţia Federală Germană. De trei ani, toţi piloţii care zboară sunt trimişi în simulatoare, în pregătire.


- Un echipaj de salvare permanent, acolo, nu avem. Acest lucru nu ştiu să existe, pentru o intervenţie scurtă.

- Despre greşirea locaţiei de către echipele de salvatori: Nu avem aceste informaţii.

- Despre ambarcaţiunea Jupiter a Agenţiei Române de Salvare pe Mare: Această navă funcţionează permanet până la sfârşitul sezonului estival. După care e păstrată în conservare. Ea nu figurează ca resursă de intervenţie. Totuşi, barca nu era scoasă din apă. Pilotul a venit de acasă. După data de 1 octombrie, acastă navă este considerată în conservare.


- România anilor 90 avea foarte multe ambulanţe care nu aveau nimic pe ele. Acum sunt echipate. România a evoluat, dar noi nu avem in sistem perfect pentru că nicăieri în lume nu există unul perfect. Trebuie să ne uităm de unde am pornit. Am pornit de la nimic.


- Dacă pilotul ţipa şi după care s-a înecat, cu leziunile pe care le avea, trebuia să fie cineva acolo care să îl scoată imediat, ca să mai aibă şansă la viaţă. El era în hipotermie profundă şi s-a încercat resuscitarea lui.


- ISU Constanţa are o problemă serioasă. A pierdut oameni prin restrângerile bugetare, dar a pierdut şi alţi 165 de oameni, prin instanţă, pentru că acolo au fost probleme la angajare, la profesionalizare. Pe linia funcţionării sistemului, noi pierdem oameni pregătiţi. Problema este serioasă pentru că au pierdut oameni brusc, care au lucrat câţiva ani. Asta e o realitate cu care ne confruntăm.

- Şi Giurgiu a pierdut oameni din sistem prin acelaşi mecanism.

- Sistemul de urgenţă medicală din România are pe an în jur de 6 milioane de situaţii

Elicopterul SMURD la bordul căruia se aflau medicul Laura Vizireanu, în vârstă de 39 de ani, asistenta Gabriela Harton, în vârstă de 38 de ani, care era însărcinată, pilotul, comandor Petre Corneliu Cătuneanu, de 47 de ani, şi copilotul, căpitan comandor Ginel Claudiu Crăcănel, de 42 de ani, s-a prăbuşit în lacul Siutghiol, potrivit ROMATSA, luni, la ora 16.16, la aproximativ 500 de metri de mal.
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati