Antena 3 CNN Actualitate Televizorul şi Internetul i-au îndepărtat pe români de biblioteci

Televizorul şi Internetul i-au îndepărtat pe români de biblioteci

Televizorul şi Internetul i-au îndepărtat pe români de biblioteci
15 Aug 2007   •   21:32

Doar un român din zece cumpără o carte în fiecare lună. Şi totuşi încă mai este o pâine de mâncat în domeniu, căci piaţa cărţilor încă mai ajunge anual în România la 40 de milioane de euro. Cele mai mari vânzări le au romanele de dragoste, crimele ritualice, societăţile secrete sau puterile malefice.

Ultimele studii arată că 15% dintre români nu cunosc niciun autor român de literatură, iar mai bine de jumătate nu cunosc niciun autor străin de literatură. Şi când citesc totuşi, românii preferă cărţile cât mai facile şi care îi desprind de cotidian.

Sociologul Liviu Chelcea spune că „asta are a face şi cu modul în care îşi organizează mulţi rutina cotidiană şi când au timp să citească, iar mulţi au din ce în ce mai puţin timp”.

Reţeta de succes a romanului care prinde cel mai mult la public conţine în mod obligatoriu multă acţiune, sânge, mister şi uneori dragoste. Iar pasiunea cititorului dictează ce se se tipăreşte şi în ce tiraj. Recordul absolut îl deţine Codul lui Da Vinci, care s-a vândut în 120.000 de exemplare, de 30 de ori mai mult decât tirajul mediu.

În România, o carte se vinde într-un tiraj mediu de 4.000-5.000 de exemplare. În funcţie de tipul de carte, preţurile variază între câţiva lei şi câteva sute de lei. Iar vânzările anuale sunt estimate la aproape 40 milioane de euro.

Antena 3

×
Parteneri
Şeful Băncii Naţionale, avertisment pentru Guvern
x close