Ultimele studii arată că 15% dintre români nu cunosc niciun autor român de literatură, iar mai bine de jumătate nu cunosc niciun autor străin de literatură. Şi când citesc totuşi, românii preferă cărţile cât mai facile şi care îi desprind de cotidian.
Sociologul Liviu Chelcea spune că „asta are a face şi cu modul în care îşi organizează mulţi rutina cotidiană şi când au timp să citească, iar mulţi au din ce în ce mai puţin timp”.
Reţeta de succes a romanului care prinde cel mai mult la public conţine în mod obligatoriu multă acţiune, sânge, mister şi uneori dragoste. Iar pasiunea cititorului dictează ce se se tipăreşte şi în ce tiraj. Recordul absolut îl deţine Codul lui Da Vinci, care s-a vândut în 120.000 de exemplare, de 30 de ori mai mult decât tirajul mediu.
În România, o carte se vinde într-un tiraj mediu de 4.000-5.000 de exemplare. În funcţie de tipul de carte, preţurile variază între câţiva lei şi câteva sute de lei. Iar vânzările anuale sunt estimate la aproape 40 milioane de euro.
Antena 3
Ştiri video recomandate