Aproape
toate marile complexuri comerciale din Capitală au apărut în
ultimii ani, sub semnăturile fostului primar general al Capitalei,
Traian Băsescu şi a celui actual, Adriean Videanu. Edilii au dat aprobări pentru mall-uri şi hipermarketuri fără studii de trafic. Toate planurile
de urbanism zonal urmăreau doar ca investiţia să aibă un număr
satisfăcător de parcări şi de ieşiri. Au fost ignorate însă
studiile de trafic care ar fi trebuit să arate dacă arterele pe
care sunt amplasate astfel de construcţii suportă numărul de
maşini atrase. În ultimele două mandate, în Bucureşti
au apărut pe lângă hipermarketuri şi blocurile-turn care
creează un flux enorm de trafic în zonele unde au fost
construite şi nu au un număr suficient de locuri de parcare.
Mai
nou, atrag atenţia jurnaliştii de la ?Gândul? chiar în
zona Trafic Greu, unde familia primarului Adriean Videanu deţine
aproape şase hectare de teren, a apărut o propunere de plan
urbanistic care stabilea un regim de înălţime de 200 de
metri. Motivul invocat: construirea unui "monument al
imigrantului". În acest fel, preţul terenurilor din zonă
ar fi trecut cu mult peste 1.800 de euro metrul pătrat, cât
cere în prezent familia Videanu pentru sediul Titan Mar din
oraş.
Faptul
că edilii au dat aprobări pentru mall-uri, hipermarketuri şi
angrouri fără studii de trafic, este unul dintre motivele pentru
care Bucureştiul a fost practic paralizat, în ultimele zile.
Joi, de exemplu de la 6 până la 9 seara în zona Pieţei
Unirii, pe o bună parte a Splaiului Independenţei, pe şoseaua
Pantelimon şi pe şoseaua Colentina circulaţia a devenit practic
imposibilă.
În încercare de a fluidiza traficul, Brigada
de Poliţie Rutieră a mai mobilizat câteva zeci de agenţi în
plus. A fost în zadar însă. În loc să ajungă la
marile complexe comerciale pentru a-şi face cumpărăturile pentru
sărbători, bucureştenii au petrecut ore multe în ambuteiaje
interminabile.
Antena 3