Vosganian si Korodi duc
taxa auto la analiză europeană. Săptămâna viitoare,
Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, şi ministrul
Mediului, Attila Korodi, vor purta discuţii cu reprezentanţii
Comisiei Europene în privinţa taxei de primă înmatriculare
auto. ?Am propus primului ministru ca săptămâna viitoare să
merg la Bruxelles, împreună cu ministrul Mediului, pentru a
solicita, cu politeţe, să se urgenteze găsirea unei soluţii
pentru acest lucru?, a spus Vosganian.
Tot el a mai decalarat că,
?până în prezent, Guvernului României nu a
primit nici un text oficial care să poarte girul unui comisar al
Comisiei Europene?. Conform Ministrului Economiei, funcţionarii CE
au cerut doar informări cu privire la nivelul taxelor propuse pentru
automobilele second-hand şi preţul acestora pe piaţa din România.
?Le-am dat toate aceste informaţii, dar răspunsul încă
întârzie? a precizat Vosganian.
Reprezentanţii
Ministerului Economiei şi Finanţelor (MEF) au reluat, la începutul
lunii septembrie, discuţiile cu Comisia Europeană în privinţa
taxei de primă înmatriculare auto. Autorităţile române
au trimis la Bruxelles, la cererea Comisiei Europene, un studiu
realizat de APIA referitor la piaţa auto internă, precum şi alte
două studii elaborate de către Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor, respectiv de Autoritatea Naţională de
Asigurare-Reasigurare.
După intrarea în
vigoare a taxei de primaă înmatriculare de la 1 ianuarie 2007,
Comisia Europeană a transmis României o înştiinţare
privind declanşarea procedurii de infringement (încălcarea
Tratatului Uniunii de către România), pe motiv că taxa
încalcă prevederile Uniunii Europene.
În aprilie, Guvernul
a adoptat modificările modului de calcul a taxei de primă
înmatriculare, potrivit cărora cuantumul taxei va scădea pe
măsură ce vârsta maşinii creşte. Una dintre măsurile
propuse a vizat şi extinderea, de la şase ani la 15 ani, a limitei
de vârstă pentru care se face diferenţierea între
maşini.
În prezent, taxa de
primă înmatriculare este stabilită în funcţie de
vechimea maşinii, gradul de poluare şi capacitatea cilindrică. Ea
porneşte de la 160 şi poate ajunge la 8.600 de euro, potrivit
calculatorului de afişat pe pagina de internet a Ministerului
Finanţelor. O taxă similară se aplică şi în alte 16 state
membre ale UE.
Antena3.ro