Antena 3 CNN Economic Alternatorul - semne ca s-a stricat si cele mai bune solutii pentru problema

Alternatorul - semne ca s-a stricat si cele mai bune solutii pentru problema

Alternatorul - semne ca s-a stricat si cele mai bune solutii pentru problema
20 Dec 2017   •   15:56

Alternatorul este o piesa esentiala intr-un motor cu ardere interna, cum este cel al automobilelor, deoarece este piesa ce are drept scop convertirea energiei mecanice in energie electrica. Energia electrica este sub forma de curent alternativ, de unde si denumirea de alternator.

De regula, alternatoarele nu ar trebui sa se uzeze foarte repede, insa exista anumite automobile care pun probleme si solicita reparatii. Din fericire, uzura alternatorului nu inseamna intotdeauna achizitia unui nou alternator. Pentru cei care nu au disponibilitatea de a investi cateva sute de lei intr-o astfel de piesa exista reparatii alternatoare Dacia, Renault si in principiu, solutii de a repara orice tip de alternator, indiferent de numele masinii sub a carei capota se gaseste.

Semne care spun ca alternatorul este stricat

Exista cateva simptome care il pot pune pe proprietarul automobilului in garda, fortandu-l sa caute reparatii alternatoare. Cele mai evidente semne sunt urmatoarele:

  • Se aprinde lumina de avertizare din bord, care spune clar ca exista o problema la aceasta piesa;

  • Elementele electrice nu mai functioneaza asa cum trebuie. De regula, farurile ajung sa lumineze ceva mai slab, ceea ce este deranjant si periculos. De asemenea, exista si alte elemente electrice care pot da rateuri atunci cand alternatorul nu mai functioneaza asa cum trebuie sa o faca. Un exemplu ar putea fi geamurile sau oglinzile electrice, care se misca din ce in ce mai greu.

  • Motorul se aude dubios. Foarte multe piese auto dau semne sonore in momentul in care nu mai functioneaza asa cum ar trebui sa o faca. In cazul alternatorului, motorul nu mai are acel zgomot prin care pare ca toarce, ci pare mult mai agresiv.

  • Apare miros de incins. Mirosul de incins se simte in zona motorului si poate sa denote probleme destul de mari cu alternatorul. Explicatia pentru mirosul de incins este faptul ca roata de transmisie nu mai functioneaza bine, punandu-se presiune pe curele. Acestea se incing si emana un miros specific.

  • Apar probleme cu bateria. In momentul in care bateria cedeaza, este posibil ca problema sa fie cauzata de terminarea duratei de viata pe care aceasta o are, insa este posibil si ca problema sa fie din cauza alternatorului. De foarte multe ori, aceasta piesa nu mai poate emite curentul electric necesar incarcarii bateriei. In cazul in care este defecta bateria lucrurile sunt destul de evidente: trebuie inlocuita. In cazul inc are alternatorul este problema, se poate apela la o firma care ofera reparatii.

Inainte de a achizitiona un nou alternator sau de a merge la o firma care se ocupa cu reparatii alternatoare Ford sau alte marci, este bine sa se verifice functionarea acestuia. Pentru verificare este nevoie de un dispozitiv numit multimetru si de atentie la detalii.

Conform celor de la www.reparatii-alternatoare.com, multe dintre probleme sunt generate de curelele care nu sunt prinse corect. Tocmai de aceea, o prima verificare ar trebui sa aiba in vedere aceste curele.

Daca totul este in regula, se foloseste multimetrul si se porneste motorul. Valorile oferite de multimetru trebuie sa fie de aproximativ 14 V pentru incarcare.

O valoare prea mare, de peste 15 V poate sa arate ca regulatorul este defect. O valoare mult prea mica, de sub 13.5 volti, poate sa aiba mai multe cauze:

  • Nu exista suficiente turatii pentru motor;

  • Conectorii sunt stransi mult prea tare.

Ce trebuie facut cand un alternator se strica?

Exista doua optiuni: inlocuirea alternatorului si repararea lui. Inlocuirea poate sa fie destul de costisitoare, la majoritatea masinilor costul fiind intre 400 si 1000 de lei.

Reparatia este o varianta mai putin costisitoare, insa este bine sa se caute un electrician auto foarte bun, care sa aiba cat mai multe reparatii la activ si care sa garanteze rezultate cat mai bune. De cele mai multe ori, reparatiile alternatoarelor presupun inlocuirea rotorului, statorului sau a altor piese cum ar fi releul sau diodele si rulmentii.

Service-ul ales, sau electricianul auto ales, trebuie sa poata diagnostica in mod computerizat problemele alternatorului, in asa fel incat reparatia sa fie si ea cat mai exacta. Exista o serie de softuri profesionale gandite special pentru asta.

 

×
Parteneri
Românii care vor fi obligați să își instaleze al doilea contor pentru energie
x close