Antena 3 CNN Economic Banci Clienții nemulțumiți de bănci au la dispoziție un centru de soluționare alternativă a disputelor

Clienții nemulțumiți de bănci au la dispoziție un centru de soluționare alternativă a disputelor

Clienții nemulțumiți de bănci au la dispoziție un centru de soluționare alternativă a disputelor
Sursa foto: foto: Agerpres
10 Mar 2016   •   14:57

Clienții nemulțumiți de bănci se pot adresa Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) dacă nu reușesc să rezolve pe cale amiabilă problemele cu băncile, a declarat, joi, Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de coordonare al centrului, transmite Agerpres.

 "Centrul este funcțional, iar, începând de luni, clienții nemulțumiți de serviciile băncilor au la dispoziție numărul de telefon 0219414 pentru a semnala cazuri în care este nevoie de soluționare alternativă", a spus Păunescu, la conferința "Relația cu consumatorul de servicii financiare", organizată de Oxygen Events, cu sprijinul Asociației Române a Băncilor.

Potrivit lui Păunescu, centrul va oferi două moduri de soluționare alternativă, respectiv concilierea propriu-zisă și arbitrajul.

"Ne așteptăm ca foarte mulți consumatori și instituțiile financiar-bancare să aleagă calea de conciliere", a mai spus reprezentantul CSALB.

Potrivit site-ului propriu, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr.38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

CSALB are misiunea de a organiza, administra și monitoriza soluționarea litigiilor dintre consumatori și comercianții a căror activitate este reglementată, autorizată și supravegheată/monitorizată de Banca Națională a României, precum și sucursalele comercianților ce desfășoară activități pe teritoriul României în domeniul bancar.

Activitatea CSALB este coordonată de un Colegiu de coordonare format din cinci membri, dintre care patru sunt desemnați, câte unul, de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Asociația Română a Băncilor, Banca Națională a României și de către asociațiile de consumatori. Al cincilea membru este ales de către cei patru membri desemnați.

×
Parteneri
Alimentul redevenit în vogă pentru tânăra generație
x close