Antena 3 CNN Economic Conținut plătit Care sunt costurile pentru crearea unui magazin online

Care sunt costurile pentru crearea unui magazin online

La fel ca şi în cazul afacerilor reale, un magazin online implica o planificare atentă, o echipă şi capital. Ca o regulă generală, cu cât magazinul se vrea a fi mai mare, cu atât şi costurile vor creşte, pentru că vor trebui construite mai multe funcţii şi funcţionalităţi astfel încât firma să-şi poate crea un renume pe piaţă, în fata concurenţei din ce în ce mai acerbe.

Care sunt costurile pentru crearea unui magazin online
de Georgiana Adam    |    05 Iul 2021   •   16:16

Anul 2021 este cu siguranţă unul al online-ului, continuând tendinţele impuse în 2020 de criză pandemică de la nivel mondial. Tot mai mulţi oameni au avut contact cu mediul online, din pricina faptului că au fost limitaţi de autorităţi în privinţa comerţului fizic.

Astfel, clienţii au descoperit avantajele magazinelor online: limitarea contactului fizic, rapiditate, oferta variată.

Magazin online cu preţuri între 1690 şi 10.000 de euro

Costurile unei astfel de afaceri, spre care se îndreaptă tot mai mulţi antreprenori, din motivele enumerate mai sus, variază de la 1600 la 10.000 de euro, în funcţie de complexitate. În aceeaşi idee, serviciul de creare site prezentare va fi mai ieftin decât cel pentru crearea unui magazin online.

Atunci când se doreşte crearea unui magazin online cu un număr redus de produse şi cu funcţionalităţi simple, costurile sunt şi ele mai mici. În schimb, în cazul afacerilor mai bine dezvoltate, în care se urmăreşte obţinerea unui profit minim de sute de mii de euro pe an, atunci site-ul va trebui să fie mai complex şi să beneficieze de funcţii suplimentare.

Aşadar, ca şi în cazul magazinelor fizice, costurile de realizare, dezvoltare şi întreţinere a unui magazin online vor creşte direct proporţional cu mărimea acestuia.

Costurile sunt determinate de obiectivele de vânzări şi trafic, dar şi de audienţă căreia se adresează - poate fi vorba de public roman sau de public internaţional.

Componentele unui magazin online

În funcţie de specificul marketplace-ului se optează pentru un design adaptat al magazinului online. Este ideal să se lucreze cu firme specializate, care vor putea oferi indicaţiile necesare în privinţa domeniului website-ului, pachetului de găzduire web, certificatului SSL, dar şi a platformei de eCommerce potrivite.

Pe lângă acestea, în procesul de creare magazin online se va ţine cont şi de alte aspecte care generează costuri: stocuri, elementele legate de branding - logo, identitate vizuală, design-ul website-ului, costurile legate de documentarea produselor - aici va fi nevoie de oameni care să creeze descrierile de produse şi să le posteze împreună cu fotografiile respectivelor articole.

În plus, marketingul contează şi în acest caz foarte mult. Magazinul trebuie promovat pentru că oamenii să afle despre el, despre produsele pe care le comercializează şi despre ofertele pregătite.

Promovarea se poate face cu ajutorul SEO si PPC, pentru creşterea vanzarilor pe Google şi Facebook.

Conform VeryCreative, costurile defalcate pentru un magazin online pot varia, în funcţie de complexitatea afacerii si facilităţile magazinului. Costurile pot fi cuprinse între următoarele valori:

  • magazin online simplu (design + programare) - de la 1.690 la 2.500 euro
  • magazin online premium (design + programare) - de la 3500 euro la 10.000 euro, cu integrari X marketplace-uri + curieri
  • hosting anual - 50-300 de euro
  • SEO - incepand de la 2000 de euro pe 6 luni

În concluzie, un magazin online presupune costuri mai scăzute decât unul clasic. Fie că se doreşte un start-up online sau mutarea unui magazin fizic în online, este importantă documentarea amănunţită, aceasta fiind bază pentru o afacere de succes.

×
Parteneri
O dronă militară s-ar fi prăbuşit în apropiere de Brăila
x close