Ghidul Complet pentru Optimizare SEO: Trend-urile lui 2021

de Georgiana Adam    |    15 Ian 2021   •   16:55
Ghidul Complet pentru Optimizare SEO: Trend-urile lui 2021

A venit vremea să aruncăm o privire asupra viitorului SEO în 2021. Dar înainte să punem la punct trendurile anului care urmează, hai să lămurim două aspecte. Ce este S.E.O.? De ce este necesară o astfel de optimizare?

Ce este SEO?

S.E.O – sau altfel spus, Search Engine Optimization, reprezintă procesul de optimizare necesar unui site web, pentru ca acesta să obțină o poziție cât mai bună în rezultatele organice ale motoarelor de căutare, precum Google.

De ce este necesară o astfel de optimizare?

O poziție bună înseamnă, practic, că site-ul tău trebuie să se numere printre primele rezultate în S.E.R.P. (Search Engine Results Page). Asta va genera un număr mare de vizitatori unici, iar afacerea ta se va bucura de succes. Pentru ca acest lucru să se întâmple, e nevoie ca platforma ta să îndeplinească câteva criterii S.EO.

Care sunt aceste criterii? Cum funcționează un motor de căutare? Dar mai ales, ce presupun trendurile anului 2021 în materie de Search? Vei afla răspunsul tuturor acestor întrebări în rândurile de mai jos.

Cui i se adresează acest ghid?

Pe scurt, tuturor celor ce dețin, monetizează sau își promovează online conținutul prin intermediul Google Search. Fie că ești proprietarul unei afaceri în plină ascensiune, specialist SEO într-o agenție dedicată, sau un Freelance Ninja pasionat de mecanica din spatele motoarelor de căutare, Ghidul nostru pentru servicii SEO e menit să-ți fie de folos.

Mai mult, dacă vrei să fii la curent cu toate update-urile facute in Google Search si Google Page Experience, sau doar vrei pur și simplu să îți creezi o imagine de ansamblu asupra elementelor de bază ale Search Engine Optimization, atunci te afli în locul potrivit. Ca să ne asigurăm că suntem de la bun început pe aceeași lungime de undă, e bine de știut că acest ghid nu oferă –din păcate, nici o soluție magică care să clasifice automat site-ul tău pe primul loc în S.E.R.P.

Cu toate astea, îți poate fi de un real folos dacă urmărești să înveți, să crești și să depui puțin efort pentru a facilita accesul crawlerilor în platforma ta, dar și pentru a-i învăța să înțeleagă mai bine cum să indexeze content-ul tău.

Care este secretul unei strategii SEO de succes?

Secretul este că nu există niciun secret. Doar foarte, foarte multă muncă.

Dar rezultatele vor fi pe măsură, dacă reușești să te pui în pielea user-ului și să te întrebi ce tip de content e cu adevărat valoros, dacă brand-ul tău inspiră încredere în ochii altora, și dacă interfața site-ului tău e îndeajuns de user-friendly – cu precădere pe mobil, unde optimizarea se face la un cu totul alt nivel.

Ce strategii și tactici domină S.E.R.P. în prezent?

O schimbare majoră în ceea ce privește Google Page Experience (felul în care utilizatorul percepe întreaga experiență a unei pagini web) va fi implementată din Mai, 2021. Ea presupune implementarea unor etichete – sau lable-uri, în rezultatele căutării. Ce rol au aceste etichete? Ele funcționează ca niște indicatoare vizuale, ce pun în prim-plan în S.E.R.P., website-urile care au o experiență excelentă a paginii. Prin intermediul acestora, Google evidențiază paginile care au un User Experience bine pus la punct.

Timp de 6 luni, Google a lucrat la actualizarea și pregătirea acestor modificări din Search și în sfârșit vine momentul în care este pusă în aplicare: chiar în era consumatorului de informații pe Internet. Așadar, actualizarea are ca focus așteptările utilizatorului în ceea ce privește experiența paginii, iar acest lucru reprezintă un pas foarte important pentru marketingul digital, în anii ce urmează.

Mai multe despre Google Page Experience

Ca să înțeleagă felul în care un utilizator percepe experiența unei anumite pagini web, Google evaluează un set de criterii, precum:

• rapiditatea cu care se încarcă o pagină – atât pe desktop, cât și pe mobil

• compatibilitatea site-ului cu sistemele de operare mobile (Android, iOS, Windows, Huawei etc.)

• eficiența cu care rulează pe HTTPS

• valoarea conținutului în raport cu produsul promovat/brand

Principalii factori de care se ține cont includ actualizările mobile friendly, viteza paginii, creșterea în clasamentul HTTPS, siguranța navigației – în definitiv, rafinarea metricilor ce țin de viteză și uzabilitate. Google numește aceste puncte Core Web Vitals.

Principalele Trend-uri SEO în 2021

User Search Intent

În 2021, atenția ta ar trebui să se concentreze pe Intenția utilizatorului. Deși probabil știi deja asta și nu e un lucru nou, comportamentul utilizatorului se schimbă mai mereu, de aceea e vital să te reorientezi cu fiecare ocazie. În contextul prezent, cu atâtea schimbări majore care au loc din ce în ce mai des, e important să fii atent la detalii și să reacționezi la momentul oportun.

User Analytics

Devine din ce în ce mai cert că în curând vom fi nevoiți să lucrăm mai mult pentru a umple golurile dintre venituri și ROI. Accentul nu se va mai pune atât de tare pe volumul unui Keyword în 2021. Locului lui va fi luat de analiza comportamentului utilizatorului. De ce caută acesta produsul respectiv, cum îl caută, și mai important de atât – cum îl poți determina să acceseze pagina ta, în căutarea sa.

SEO & S.E.R.P. Optimization

În 2021 trebuie să știi cine ești, ce oferi și cărui tip de audiență i te adresezi. Trebuie să colaborezi cu Google, să încerci să îi înțelegi motoarele de căutare dar și mecanismele din spatele acestora. Dar mai important de atât, trebuie să gândești ca un utilizator. Pentru că, până la urmă, toți suntem utilizatori de Internet. Fie că o facem din spatele unei tastaturi PC sau din spatele unui display al smartphone-ului.

Ce înseamnă această simbioză între user și brandul cu care acesta interacționează? Înseamnă că trebuie să fii foarte atent la prezența digitală a brand-ului pe care îl promovezi în online.

Mai mult de atât, trebuie să ții cont de o regulă foarte valoroasă: SEO înseamnă Mobile.

E momentul să te asiguri că absolut tot conținutul platformei tale se comporta bine pe mobil. Bineînțeles, și aici trebuie să pui user-ul pe primul loc. Cu cât este mai intuitiv și mai simplu design-ul, cu atât mai mult vei avea rezultate.

Care sunt, așadar, Trendurile de care să ții cont în 2021?

Conform Forbes, sunt șanse mari să ai succes dacă depui un efort consistent pentru optimizarea motoarelor de căutare. Constant trebuie să implementezi strategii bazate pe contextul actual în care oamenii își trăiesc viața. Mai mult de atât, asigură-te că site-ul tău se stabilizează rapid. Că ai content de calitate, în raport cu produsul pe care încerci să-l promovezi

Nu forța utilizatorul să depună prea mult efort pentru a căuta o anumită categorie din platforma ta. Nu-l forța nici să cheltuie sume exorbitante de bani într-o manieră neplăcută – chiar dacă scopul tău este să vinzi. Fii atent la ce tip de content preferă video, articole, podcast-uri, imagini. Folosește Keyword Research Tools ca să descoperi Intenția Utilizatorului.

Și nu în ultimul rând, să ai în vedere că oricând poți apela la o agentie de marketing digital specializată în optimizare axată pe Search și campanii PPC!

Articol realizat de Magnetif.ro - Dedicat Conversiilor.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
  • Parteneri
    x close