Antena 3 CNN Emisiuni Antena 3 CNN Decisiv Ce facem dacă primim o factură uriaşă la gaze şi curent. Unde putem contesta suma

Ce facem dacă primim o factură uriaşă la gaze şi curent. Unde putem contesta suma

Consumatorii care au primit facturi greșite la energie şi gaze pot evita plata acestora. Iată ce avem de făcut şi unde putem contesta suma.

Ce facem dacă primim o factură uriaşă la gaze şi curent. Unde putem contesta suma
Sursa foto: Pexels.com
de Gina Vacariu    |    28 Sep 2022   •   17:32

Modificările repetate la algoritmul de calcul al consumului de energie şi gaze au creat erori şi confuzie în rândul românilor care încă primesc mii de facturi greșite. 

Este şi cazul unui telespectator Antena 3 CNN care ne-a trimis un asemenea exemplu: o factură de 2.000 de lei la energie electrică pentru o casă de 150 de metri pătrați, factură pe care a contestat-o. 

Asta puteți să faceți şi dvs dacă primiți o astfel de factură care nu reflectă consumul şi vine cu sumă uriașă ca aceasta de 2.000, 3.000 de lei .

Astfel primul pas este să depunem o contestație. Furnizorul are la dispoziție, atenție, 15 zile să ne răspundă la această contestație, să vină să verifice.

Foarte important, în aceste 15 zile nu ar trebui să fie puse penalități și nici nu vă poate deconecta de la curent sau de la gaze.

Al doilea pas pe care puteți să îl faceți este să depuneți o reclamație la Autoritatea de Reglementare în Energie (ANRE) care, dacă observă că situaţia este fie un caz singular, fie un fenomen, poate să investigheze acel furnizor sau distribuitor

Atenție, ANRE trebuie să vă răspundă în termen de 60 de zile la această reclamație, timp în care pot să ia și măsuri.

Mai exact, dacă descoperă că furnizorul a emis o factură greșită poate să-l amendeze sau poate merge chiar și mai departe să aibă controale la acel furnizor sau distribuitor.

Și ultimul pas, dacă aveți probleme cu contractul, de exemplu, nu au fost respectate anumite lucruri din contractul pe care îl aveți cu furnizorul de gaze sau de electricitate, trebuie să depuneți și o plângere la ANPC, care poate merge în control să vadă dacă v-au fost respectate drepturile și dacă ați fost facturat corect.

În cazul în care nu putem rezolva problema prin intermediul pașilor descriși, ne putem adresa unei instanțe de judecată.

×
Parteneri
România, de 20 de ani în NATO. Mesajul premierului Marcel Ciolacu
x close