Antena 3 CNN Externe Cum a strâns ”Sfânta Javelin” peste 1 milion de dolari pentru Ucraina

Cum a strâns ”Sfânta Javelin” peste 1 milion de dolari pentru Ucraina

Un agent de marketing din Canada este creatorul unei campanii inedite de strângere de fonduri pentru susținerea celor afectați de război în Ucraina. Acesta a recurs la o alăturare neobișnuită de simboluri. Imaginea campaniei este o ilustrație cu Fecioara Maria care ține în mână o armă menită să distrugă tancuri, care se numește Javelin.

Cum a strâns ”Sfânta Javelin” peste 1 milion de dolari pentru Ucraina
Sursa foto: saintjavelin.com
de Adelina Miron    |    11 Mar 2022   •   13:08

„Sfânta Javelin”, creația canadianului Christian Borys, a reușit să strângă peste 1 milion de dolari.

Arma antitanc FGM-148 Javelin, fabricată în SUA, este considerată, în aceste zile, una dintre cele mai eficiente arme din arsenalul apărătorilor ucraineni.

Imaginea Sfintei Javelin a fost folosită pentru a personaliza obiecte vestimentare și nu numai. Stickere, steaguri, genți s-au vândut în cantități impresionante. Christian Borys, agent de marketing și fost jurnalist, a spus că răspunsul la campanie a fost „covârșitor”, cu mii de comenzi sosite în fiecare zi.

Acesta susține că inspirația pentru imaginea campaniei umanitare a fost opera artistului american Chris Shaw din 2012 - o Madonă ținând în mâini un AK-47 placat cu aur. Ulterior, AK-47 a fost înlocuit cu un lansator de rachete de un coleg căruia i-a cerut să creeze imaginea campaniei.

Lucrarea lui Chris Shaw care a inspirat campania ”Sfânta Javelin”

Scopul său inițial a fost să strângă 500 de dolari pentru Help Us Help Charity, o organizație canadiană care operează în Ucraina și care ajută familiile soldaților uciși în conflictele care se desfășoară de ani de zile în estul țării, precum și veteranii care suferă de stres post-traumatic. Christian Borys a început proiectul înainte ca Rusia să invadeze Ucraina pe 24 februarie.

„În prima zi în care am deschis site-ul, am primit două comenzi, ceea ce mi s-a părut extraordinar. A doua zi am făcut 1.000 de dolari, așa că am printat acele stickere și am pus imaginea pe Instagram. A doua zi am făcut 5.000 de dolari.”, a povestit agentul pentru BBC.

Pe 24 februarie, ziua în care Rusia a invadat Ucraina, Borys a primit comenzi în valoare de 45.000 de dolari.

Agentul de marketing speră ca această campanie să se transforme într-un job cu normă întreagă pentru el și să angajeze personal permanent, astfel încât să poată continua să sprijine eforturile de reconstrucție timp de decenii după încheierea conflictului actual, relatează BBC.

„Ceea ce vedeți acum este doar prima parte. Vor fi zeci de ani de reconstrucție, din cauza amplorii distrugerii. Vor fi mine în toată țara și tancuri distruse și multe altele. Apoi, sunt toți oamenii strămutați și refugiații”.

Dacă poate transforma campania într-o afacere durabilă, Borys a spus că intenționează să facă din ajutorarea Ucrainei „munca vieții sale”.

Cei care doresc să contribuie la campania ”Sfânta Javelina” pot acces site-ul www.saintjavelin.com.

 

×
Subiecte în articol: Ucraina SUA
Parteneri
Stare de alertă în Cluj-Napoca, după ce o stradă principală s-a surpat
x close