
Ancheta prăbușirii zborului Air India 171, în care au pierit aproape 300 de persoane, a stabilit că un sistem critic era activat la momentul în care aeronava a raportat probleme la decolare, prăbușindu-se ulterior, relatează The Wall Street Journal.
Este vorba despre un generator de urgență, care furnizează electricitate sistemelor aparatului.
Descoperirea ridică semne de întrebare cu privire la funcționarea corectă a motoarelor avionului în timpul decolării.
Zborul Air India a atins o altitudine de circa 200 de metri în condiții de vizibilitate bună, înainte de a înceta să mai comunice cu solul, la doar 50 de secunde de la decolare.
Echipajul a reușit să transmită o avertizare de ajutor (mayday), după care aparatul s-a prăbușit lângă aeroportul Ahmedabad.
Ce este sistemul de urgență care a fost activat înainte de prăbușirea zborului Air India 171
Numit RAT (Ram Air Turbine), generatorul de urgență despre care anchetatorii spun că era activat la momentul prăbușirii se bazează pe o mică elice care coboară din partea inferioară a fuzelajului avionului Boeing 787 Dreamliner.
În mod normal, motoarele turbopropulsoare produc energia electrică necesară unui un avion, permițând funcționarea sistemelor sale de control al zborului.
Energia generată de RAT poate permite funcționarea componentelor esențiale ale aparatului.
RAT se poate activa automat în timpul zborului dacă ambele motoare se defectează sau dacă presiunea în sistemul hidraulic este scăzută, conform manualului de operare Boeing 787 consultat de The Wall Street Journal.
De asemenea, RAT intră în funcțiune dacă instrumentele din cabina de pilotaj rămân fără curent sau dacă apar probleme cu pompele motorului electric al aeronavei.
Zeci de zboruri Air India cu aparate Boeing 787 au fost anulate
DGCA, autoritatea de supraveghere a aviației din India, a organizat marți o întâlnire cu directorii Air India și Air India Express pentru a discuta despre accident.
Pe 13 iunie, la o zi după catastrofa aviatică, DGCA a ordonat supravegherea sporită a flotei Boeing 787 a Air India, care cuprinde 26 de avioane tip 787-8 și șapte avioane tip 787-9.
„Supravegherea recentă efectuată asupra flotei Boeing 787 a Air India nu a relevat probleme majore de siguranță. S-a constatat că aeronavele și sistemele de întreținere asociate sunt conforme cu standardele de siguranță existente”, a declarat DGCA într-un comunicat.
66 de zboruri care urmau să fie efectuate de Air India cu aeronave Boeing 787 au fost anulate în perioada 12-17 iunie.
În intervalul menționat, compania a operat 248 de zboruri cu Boeing 787.
„Compania aeriană a fost sfătuită să consolideze coordonarea internă între departamentele de inginerie, operațiuni și unitățile de manevrare la sol și să asigure disponibilitatea pieselor de schimb adecvate pentru a reduce întârzierile pasagerilor rezultate din astfel de probleme și să respecte cu strictețe reglementările”, se mai spune în comunicatul citat.