Antena 3 CNN Life Cum poate protecția mediului să sporească atractivitatea unui angajator pe piața forței de muncă

Cum poate protecția mediului să sporească atractivitatea unui angajator pe piața forței de muncă

Protecția mediului este un subiect din ce în ce mai abordat atât în rândul oamenilor obișnuiți, cât și în rândul companiilor.

Cum poate protecția mediului să sporească atractivitatea unui angajator pe piața forței de muncă
Sursa foto: Shutterstock.com
de Redacția Antena 3 CNN    |    06 Oct 2023   •   11:31

Este responsabilitatea tuturor să implementăm anumite schimbări care vor avea efecte pozitive atât pe moment, cât și pe termen lung. În continuare, îți vom prezenta cum poate protecția mediului să sporească atractivitatea unui angajator pe piața forței de muncă.

Protecția mediului devine tot mai importantă pentru angajații actuali

Conform unui studiu realizat de Genesis Property, companie fondată de Liviu Tudor, mai bine de 50% dintre angajați își doresc ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului. Motivele sunt nu doar personale, angajații fiind, la rândul lor, conștienți de ceea ce pot face pentru a contribui la protejarea mediului, ci și pentru a lucra într-o companie în concordanță cu valorile și viziunea lor.

De aceea, angajatorii ar trebui să țină seama de dorințele angajaților și, împreună, să se implice în tot felul de proiecte care să protejeze mediul și comunitatea. Foarte importante sunt și măsurile luate în ceea ce privește clădirea în care se exercită activitatea, având în vedere că mai bine de 30% dintre angajați își doresc să lucreze într-o clădire eficientă energetic.

Oamenii înțeleg tot mai mult legătura dintre starea mediului și sănătatea personală

În ultimii ani, oamenii au început să pună mai mult preț pe sănătate și au înțeles care este legatura dintre starea mediului și sănătatea fizică și psihică. Un mediu poluat înseamnă o atmosferă poluată, ape care pot fi contaminate, sol care absoarbe diverse substanțe și așa mai departe. Fiecare persoană poate contribui la reducerea poluării și la protejarea mediului înconjurător.

Companiile care implementează diverse schimbări benefice atât angajaților, cât și mediului înconjurător sunt mult mai bine văzute atât pe piața forței de muncă, dar și de către comunitate.

Generațiile Z și Millennials pot fi mai atrase de companii implicate în protecția mediului

În ceea ce privește vârsta angajaților care se implică în diverse proiecte pentru protejarea mediului și care preferă angajatorii ce le respectă valorile, este bine de știut că generațiile Z și Millennials sunt cele mai implicate. Astfel, tinerii încearcă în permanență să caute soluții pentru a trăi mai bine, ceea ce include și calitatea mediului înconjurător. De asemenea, sunt mai curajoși și mai determinați, astfel că nu vor face vreun compromis. Vor alege să lucreze doar pentru angajatori ce respectă mediul înconjurător și care se implică în diverse proiecte în acest sens. Pentru tineri, foarte mult contează și ca spațiul de lucru să fie unul cât mai prietenos cu mediul înconjurător.

Companiile implicate în protecția mediului pot fi remarcate mai ușor

Nu în ultimul rând, trebuie să menționăm și faptul că acele companii care sunt implicate în protecția mediului înconjurător pot fi remarcate mai ușor pe piața forței de muncă, însă nu doar acolo: campaniile de marketing bazate pe protecția mediului și campaniile CSR vor atrage nu doar admirația potențialilor candidați, ci și pe cea a comunității.

Mai exact, cum se pot face remarcate companiile, în acest sens? Cel mai adesea, campaniile în care se implică angajatorii vizează măsuri precum reducerea emisiilor de carbon (spre exemplu, achiziționează flotă de vehicule electrice sau hibride), promovează campanii de reciclare și chiar își încurajează clienții cum să facă acest lucru, susțin organizațiile de mediu prin promovare și chiar donații. Mai mult, angajații unei companii pot participa la diverse acțiuni de ecologizare sau de plantare a unor copaci în zone care au fost defrișate.

Acestea au fost doar câteva exemple despre cum implicarea unei companii în protejarea mediului o pot face mai atractivă pe piața forței de muncă.

×
Parteneri
România nu are bani să îşi trimită sportivii la Olimpiadă
x close