Antena 3 Life Oameni Cei mai importanți parametri care trebuie măsurați în spațiile interioare – cum se poate face acest lucru

Cei mai importanți parametri care trebuie măsurați în spațiile interioare – cum se poate face acest lucru

de Redacția Antena 3    |    16 Noi 2021   •   14:23
Cei mai importanți parametri care trebuie măsurați în spațiile interioare – cum se poate face acest lucru
Sursa foto: Shutterstock.com

Pe o piață concurențială din ce în ce mai dinamică și în contextul în care pandemia de COVID-19 ne-a restartat viețile și a schimbat radical modul în care funcționează comunitățile și mediul de afaceri, managementul modern nu mai înseamnă doar a da directive, a superviza și a evalua

Astfel, un business sustenabil pe termen lung, adică și în perioada post-pandemică, este definit de conceptul „people centricity”, în care nevoile și aspirațiile angajaților sunt elemente-cheie.

În condițiile în care, în noua normalitate, protecția sanitară a angajaților este mai importantă decât oricând, administratorii și proprietarii clădirilor de birouri, în dorința de a încuraja întoarcerea fizică la locul de muncă, sunt nevoiți să regândească amenajarea și organizarea spațiilor de lucru, astfel încât să creeze, în primul rând, un mediu în care angajații să colaboreze eficient și să-și desfășoare activitățile zilnice în condiții sănătoase.

Din această perspectivă, nivelul umidității, al temperaturii și concentrația dioxidului de carbon devini parametri importanți care trebuie măsurați în spațiile interioare.

În cele ce urmează afli cum te ajută tehnologia, prin senzori specializați, să-i monitorizezi, ce rol au aceștia în menținerea unui aer de calitate la birou și cum contribuie la creșterea productivității muncii.

Calitatea aerului și cum influențează productivitatea muncii

Experții de la Agenția Americană pentru Protecția Mediului (EPA) au atras atenția, de-a lungul timpului, că aerul din spațiile închise are un impact direct asupra sănătății fizice, iar o bună calitate a acestuia contribuie la evitarea:

  • dezvoltării unor afecțiuni medicale pe termen lung, cum sunt bolile respiratorii sau cardiovasculare;

  • agravării manifestărilor unor afecțiuni mai vechi, precum alergiile, bronșita ori astmul;

  • apariției unui disconfort fizic imediat, cum ar fi starea de oboseală, tusea, strănutul, senzația de gât uscat, durerile de cap.

La toate acestea, spun specialiștii de la WebMD, se adaugă influența pozitivă a unui aer de calitate asupra stării de spirit, prin:

  • accentuarea sentimentului de siguranță – atunci când oamenii știu că există măsuri concrete pentru ca aerul pe care îl respiră să fie cât mai curat, ei se simt protejați;

  • reducerea nivelului de stres – odată create condițiile sigure de lucru, dispare stresul creat de teama de îmbolnăvire, iar angajații se pot concentra mai bine la proiectele în care sunt implicați; totodată, atmosfera devine mai relaxată, stimulând energia pozitivă.

Productivitatea muncii pe termen lung este strâns legată de starea fizică și mentală a angajaților și, implicit, de crearea unui mediu de lucru în care să se simtă bine din toate punctele de vedere.

Cum studiile recente au arătat că oamenii stau 90% din timp în spații închise, iar, potrivit National Institutes of Health, jumătate din acest timp este petrecut la serviciu, importanța menținerii unei bune calități a aerului în spațiile de lucru devine o prioritate.

În noua normalitate, caracterizată de nevoia puternică de siguranță sanitară, mediul de afaceri se confruntă cu noi provocări precum:

  • găsirea unei soluții la fel de ample și de puternice precum problema globală provocată de criza sanitară fără precedent în ultimele decenii; aceasta, pentru ca ea să reprezinte o rezolvare a problemei nu doar temporar, ci pe termen lung;

  • încurajarea angajaților să revină la birou și să lucreze eficient în echipă, într-un mediu în care să nu se teamă pentru sănătatea lor și în care să se simtă și relaxați;

  • găsirea unor soluții care să răspundă nu doar amenințărilor de tip patogen care caracterizează prezentul, ci și nevoii de a fi mai bine pregătiți în fața unor situații similare care pot să mai apară în viitor;

  • construirea unor clădiri sănătoase și sustenabile;

  • construirea unor sisteme de comunicare eficiente, cu ajutorul cărora angajații să înțeleagă foarte bine importanța respectării măsurilor sanitare, să capete mai multă încredere în locul de muncă și să aibă sprijinul de care au nevoie pentru a percepe diferit spațiile comune față de cum erau obișnuiți înainte de pandemie.

Ținând cont de toate aceste aspecte și din nevoia de a acționa eficient și inteligent, dar și din perspectiva construirii unei politici sanitare solide pentru viitor, Genesis Property a dezvoltat IMMUNE Building Standard™, un standard care cuprinde peste 130 de măsuri inovatoare de protecție sanitară.

Pornind de la ideea că lumea post-pandemică va fi caracterizată de accentul pe bunăstare și sustenabilitate, IMMUNE Building Standard™ își propune regândirea clădirilor de birouri, astfel încât să fie pregătite eficient, pe termen lung, în fața riscurilor de natură patologică, pentru protejarea rezidenților.

Cu alte cuvinte, implementarea acestui standard poate contribui la recâștigarea încrederii angajaților de a se întoarce la birou și, implicit, la susținerea excelenței în mediul de business, pe termen lung.

Principalii parametri care trebuie măsurați în spațiile interioare

În contextul în care menținerea unui aer de calitate este una dintre condițiile prin care poți crea un mediu optim de lucru pentru angajații tăi, este important să știi care sunt parametrii principali care definesc un aer de calitate și care trebuie măsurați, constant, în spațiile interioare. Aceștia sunt:

  • nivelul umidității din spațiile de birouri – potrivit National Institutes of Health, nivelul optim al umidității din spațiile interioare ar trebui să se situeze între 40 și 60%; un nivel prea mare al umidității poate duce la dezvoltarea alergenilor (mucegaiuri, acarieni), înmulțirea virusurilor și bacteriilor, agravarea simptomelor unor afecțiuni, apariția condensului, deteriorarea mobilierului și a echipamentelor; un nivel prea scăzut al umidității poate provoca disconfort fizic, infecții ale sinusurilor, favorizează înmulțirea virusurilor gripale ori ale celor care duc la infecții respiratorii, accentuează senzația de frig, deteriorează echipamentele;

  • temperatura din mediile interioare – pentru a evita apariția diverselor probleme medicale și a disconfortului fizic și nu numai, experții de la Centrul American pentru Prevenirea și Combaterea Bolilor (CDC) recomandă ca temperatura din spațiile închise să se încadreze în intervalul 20-23°C, în timpul iernii, respectiv 23-27°C, vara;

  • concentrația de dioxid de carbon – potrivit National Institutes of Health (NIH), alături de ozon, radon, monoxid de carbon, dioxidul de carbon se numără printre principalii factori poluanți ai aerului din spațiile interne; mulți dintre aceștia provin din două surse: folosirea echipamentelor electronice și nu numai și aerul din exterior, care se întrepătrunde cu cel din spațiile interioare; astfel, concentrația de CO2 din mediile de lucru ar trebui să fie sub 800 ppm, conform ASHRAE (American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers).

Cum pot fi monitorizați principalii parametri din spațiile închise

Crearea unui mediu de lucru sigur și confortabil în care angajații să aibă încredere, astfel încât să fie productivi și motivați să se implice în toate proiectele companiei, înseamnă adoptarea unor măsuri concrete, așa cum sunt și cele propuse de standardul IMMUNE™ și care se referă inclusiv la monitorizarea inteligentă a principalilor parametri din spațiile închise.

Una dintre aceste soluții, pe care le poți adopta în compania ta și care utilizează tehnologiile de ultimă generație, este folosirea sistemului IMMUNE Digital Twin Display.

Mai exact, un astfel de sistem utilizează senzori speciali pentru a monitoriza, în timp real, parametrii din mediul interior, precum: calitatea aerului, nivelul temperaturii, al umidității, concentrația de CO2, nivelul de aglomerație ori calitatea apei.

În felul acesta, vei avea la dispoziție mijloacele eficiente de monitorizare și control, pentru a obține datele despre performanța clădirii. Astfel, vei avea posibilitatea de a ajusta starea de sănătate a clădirii la un nivel sustenabil de performanță.

Totodată, angajații tăi vor ști că spațiul în care își desfășoară activitatea este unul care le oferă protecție sanitară și vor avea încrederea unei experiențe de lucru plăcute și sănătoase.

Productivitatea muncii este influențată de foarte mulți factori, dar printre cei mai importanți se numără cei legați de mediul de lucru. Astfel, parametri precum umiditatea, temperatura, concentrația de CO2, care definesc calitatea aerului din spațiile interioare, devin esențiali. Prin urmare, este indicat să-i monitorizezi constant, cu ajutorul tehnologiilor de ultimă generație, pentru a avea un control cât mai exact al acestora în timp real și pentru a putea acționa eficient ca să-i aduci la valorile optime.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close