"Vă propun să cerem un control al Gărzii Financiare la Best Advertising & Consult, pentru ca, în lumina celor relevate de raportul Gărzii Financiare în urma controlului la Ars Advertising, să lămurim exact care a fost traseul banilor publici plătiţi de Ministerul Mediului", a cerut, la finalul şedinţei de marţi a comisiei "Nemirschi", deputatul PDL Sulfina Barbu, fost ministru al Mediului.
Propunerea a fost adoptată în unanimitate de membrii Comisiei, împreună cu ideea unei noi audieri a reprezentanţilor Ars Advertising, dar şi a celor de la Best Advertising, pentru a se clarifica rapoartele contractuale între cele două companii.
Comisia va mai solicita Consiliului Concurenţei - sesizat de ANRMAP să investigheze posibile asocieri deconcurenţiale între Ars Advertising şi Best Advertising - să trimită un delegat pentru audieri pentru a oferi unele lămuriri. De asemenea, comisia mai aşteaptă ca şi reprezentanţii Unităţii de Coordonare şi Verificare a Achiziţiilor Publice (UCVAP) şi ai ANRMAP să vină din nou la audieri, pentru a lămuri punctele de vedere divergente rezultate în urma investigării modului de atribuire a aceluiaşi contract.
Potrivit raportului întocmit de comisarii Gărzii Financiare în urma controlului făcut firmei Ars Advertising SA, firma Ars Advertising a cumpărat, printr-un alt contract, spaţiu media de la SC Best Advertising & Consult SRL din Bucureşti, după ce în prealabil, a primit prin încredinţare directă de la Ministerul Mediului contractul 3631 din 28 octombrie 2008, ce avea ca obiect difuzarea de spoturi publicitare pentru POS Mediu.
Valoarea totală a contractului era de 4.174.151,34 lei, însă, comisarii Gărzii Financiare susţin că Ars Advertising a plătit pentru spaţiul de reclamă cumpărat de la Best Advertising & Consult suma de 3.256.553,99 lei, bani care nu fuseseră achitaţi în totalitate la data controlului.
Ars Advertising a încheiat, în 15 decembrie 2008, un contract cu SC Best Advertising & Consult SRL, având ca obiect "difuzarea de către prestator a materialului publicitar pus la dispoziţie de către client, conform comenzilor lansate de client".
În aceeaşi zi, între cele două firme a fost încheiat actul adiţional numărul 1 la acest contract, "aferent campaniei media realizate pentru clientul Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile", se precizează în raportul Gărzii Financiare.
Marius Vulpe, Antena3.ro
Ştiri video recomandate