Antena 3 CNN Politică Oamenii guvernării Tăriceanu, angajaţi ca experţi de Orban la comisia de anchetă Udrea

Oamenii guvernării Tăriceanu, angajaţi ca experţi de Orban la comisia de anchetă Udrea

Oamenii guvernării Tăriceanu, angajaţi ca experţi de Orban la comisia de anchetă Udrea
Sursa foto: Ludovic Orban
12 Aug 2009   •   18:10

Lăsaţi în offsaid de către preşedintele Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase prin refuzul acesteia de a le pune la dispoziţie o sală de şedinţă mai mare şi pe experţii acestui for legislativ, membrii comisiei Udrea au decis să-şi caute proprii specialişti în domeniu. Primul pe lista de achiziţii de peroane cu expertiză în domeniul licitaţiilor şi contractelor de stat a fost chiar fostul şef al ANRMAP din perioada guvernării Tăriceanu, Marius Gogescu.

Preşedintele comisiei Udrea, liberalul Ludovic Orban a fost cel care a dispus angajarea pe postul de specialist în achiziţii a fostului preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice din perioada Cabinetului Tăriceanu, Marius Gogescu. Marius Gogescu a fost numit la conducerea ANRMAP de către fostul premier Călin Popescu Tăriceanu , deţinând funcţia până la începutul lui 2009, când a fost înlocuit de Cristina Trăilă, numită de către Emil Boc. Comisia de anchetă a mai contractat şi serviciile expertului financiar contabil, Viorica Mihai.

Orban a precizat că cei doi au fost angajaţi ca experţi după ce au fost audiaţi de comisie şi vor fi remuneraţi de Camera Deputaţilor în baza unui contract de colaborare. Comisia parlamentară de anchetă a fost nevoită să facă apel la angajarea mai multor experţi pe diferite domenii, după ce conducerea Camerei le-a transmis membrilor comisiei că nu le poate pune la dispoziţie experţi parlamentari.

Decizia lui Anastase a fost primită cu nervi de către deputaţii comisiei de anchetă, doar Orban limitându-se să le treacă în sfera ?micilor răutăţi? pe care preşedintele Camerei le face pentru a-şi proteja colega democrat-liberală.

Expertul de sorginte liberală va avea mult de muncă pentru a dibui chichiţele contractelor încheiate de Ministerul turismului pentru promovarea unor acţiuni şi proiecte.

Preşedintele comisiei a semnalat astăzi că între planul de achiziţii publice din luna martie şi cel din iunie există o diferenţă de peste un milion de euro, sumele alocate pentru publicitate crescând în loc să scadă.

"Între planul de achiziţii din martie şi cel din iunie sunt modificate sume. Iniţial, în planul de achiziţii era prevăzută pentru publicitate o sumă de aproximativ 1,2 milioane euro, care a fost modificată şi, la ora actuală, la cheltuieli de publicitate - internă şi internaţională- sunt aproape 2,6 milioane euro", a arătat Orban.

Marius Vulpe, Antena3.ro

×
Parteneri
Ciclonul care a făcut ravagii în Europa se apropie de România!
x close