Antena 3 CNN Economic Biz News Cât au investit americanii în România, în primele şase luni. Unde au mers cei mai mulţi bani

Cât au investit americanii în România, în primele şase luni. Unde au mers cei mai mulţi bani

Cât au investit americanii în România, în primele şase luni. Unde au mers cei mai mulţi bani
Sursa foto: Foto:rfi.ro
09 Oct 2015   •   19:52

Investiţiile americane în România se cifrau la 1,361 miliarde de dolari la 30 iunie 2015, în creştere cu 4,8% comparativ cu perioada similară a anului trecut, iar volumul schimburilor comerciale bilaterale a fost de aproximativ un miliard de dolari, potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei, Comerțului și Turismului, remis Agerpres.

Exportul României către SUA s-a cifrat la 597 milioane de dolari iar importul la 403 milioane dolari.

Numărul firmelor cu capital american din România era, la aceeași dată, de 7.007. Investițiile americane au vizat, în principal, comerțul cu ridicata și amănuntul (27%), tranzacții imobiliare (16,8%), industria extractivă și prelucrătoare (12,7%), activități profesionale, administrative, științifice și tehnice (12,4%), transport, depozitare și comunicații (10,5%), construcții (8,2%), hoteluri și restaurante (5,5%), agricultură, silvicultură și pescuit (2,7%), intermedieri financiare și asigurări (1,7%), administrație publică, învățământ și sănătate (1,2%), energie electrică și termică, gaze și apă (0,9%).

Intensificarea cooperării economice româno-americane în diferite domenii, atragerea de noi investitori americani și amplificarea schimburilor comerciale bilaterale au fost principalele teme de discuție abordate de ministrul Economiei, Mihai Tudose, în cadrul întrevederii sale cu ambasadorul SUA în România, Hans Klemm.

Cei doi oficiali au convenit că relaţiile de colaborare dintre Ministerul Economiei, Comerțului și Turismului și Ambasada Statelor Unite ale Americii din ultimii trei ani sunt pe un trend constant crescător, existând premisele ca această tendință să se păstreze pe termen lung în condițiile actuale din economia celor două ţări.

În context, discuțiile au vizat și aspecte referitoare la coordonarea celor două părți în domeniul securității și apărării, precum și la continuarea parteneriatului în lupta împotriva corupției și consolidarea valorilor democratice.

Ambasadorul Hans Klemm a apreciat, cu această ocazie, potențialul turistic ridicat al României și a arătat că o promovare strategică a ofertei turistice românești în SUA poate fi îmbunătățită, astfel încât să fie atrași cât mai mulţi concetăţeni ai săi, dornici să cunoască noi destinaţii turistice.

Principalele produse și servicii de interes în promovarea pe piața SUA sunt componente, subansamble și subsisteme, servicii de mentenanţă pentru industria aeronautică, componente, subansamble și subsisteme și pentru industria auto, îngrășăminte chimice, anvelope, echipamente de măsură și control, componente echipamente comunicații, alimente organice, vinuri, brânzeturi, rulmenți, mobilă și mic mobilier, sticlărie decorativă, arme și muniții, echipamente optice, aplicații (soft) mobile pentru telefonie.

Priorităţile legate de import se referă la materii prime pentru industria siderurgică, zootehnie, componente pentru produse de tehnologie înaltă (paralel cu asimilarea unora dintre acestea în industria autohtonă).

 

×
Subiecte în articol: investitii
Parteneri
Potopul din Dubai explicat de climatologi
x close