Antena 3 CNN Life Știinţă NASA avertizează: Nimic nu mai poate opri topirea gheţarilor. Zone populate vor fi inundate

Sursa foto: Foto: NASA
14 Mai 2014   •   08:38

Nimic nu mai poate opri topirea gheţarilor, avertizează un nou studiu NASA. Orice efort de contracarare a încălzirii globale va încetini, în cel mai bun caz, procesul de dispariţie a gheţarilor. Specialiştii avertizează că topirea acestora va ridica nivelul apelor cu peste un metru la nivel global, inundând astfel numeroase zone populate.

Înconjuraţi de ape tot mai calde, gheţarii din vestul Antarcticii se topesc într-un ritm alarmant, a arătat studiul ce a comparat imaginile din satelit surprinse timp de patru decenii. Există zone unde gheţarii s-au retras cu circa patru kilometri pe an.

"În acest moment, este doar o chestiune de timp până când aceşti gheţari vor dispărea în mare", a declarat cercetătorul Eric Rignot.

Topirea gheţarilor va înălţa nivelul apei pe glob cu peste un metru, punând în pericol numeroase regiuni populate de pe planetă. Însă ar putea trece până la o mie de ani până se vor topi complet, punctează un alt studiu.

Subiecte în articol: Antarctica ghetari