Bucureştiul
a fost, în luna august, gazda Bucharest City Challenge, singurul
circuit de viteză din lume desfăşurat pe străzile unui oraş. Aclamat de
iubitorii senzaţiilor tari pe patru roţi şi huiduit de
bucureştenii blocaţi în trafic, Bucharest City Challenge a
devenit cel mai bun promotor al imaginii României peste hotare.
În câteva zile, a captat atenţia lumii întregi şi
a demonstrat că Bucureştiul este mai mult decât fosta imagine
a unui Paris est european. Personalităţi
din lumea sportului, politicieni de renume şi oameni de afaceri
prosperi au populat padocul şi tribunele. Cum armele tac când
sportul vorbeşte, chiar şi cele politice, circuitul i-a adus
împreună pe preşedintele Traian Băsescu şi premierul Călin
Popescu Tăriceanu. Cei doi au aruncat o privire în culisele
circuitului şi s-au întreţinut cordial cu piloţii români.
?Tăriceanu
a stat mai mult în zona padocului. S-a interesat de maşini şi
de motoare. A vizitat şi zona grilei de start şi s-a uitat cu mult
interes la maşinile GT1?, povesteşte Călin Heraşcu, comisar
sportiv din partea României, la Bucharest City Challenge.
Bucharest
City Challenge se organizează timp de 10 ani pe străzile din
Capitală, astfel că preşedintele şi premierul se vor putea
întâlni, an de an, la cele 8 ediţii rămase.
Circuit
unic, publicitate de neegalat
Tocmai
lipsa popularităţii a făcut din capitala României ţinta
perfectă a
bolizilor pe patru roţi.
?A
fost ales Bucureştiul pentru că aici nu se desfăşoară niciun
eveniment automobilistic?, spune Heraşcu.
Însuşi
Harmut Beyer, finanţatorul şi promotorul circuitului Bucharest
Ring, a crezut în potenţialul Bucureştiului.
?Beyer,
cel care a venit să concretizeze acest circuit, s-a gândit că
locul e bine ales. Nu ştiu care ar mai fi oraşul care ar mai avea
nevoie de o asemenea publicitate. Au venit 30 de echipe engleze, 70
de piloţi de GT1 şi GT2 cu maşini din toată lumea. Numai acest
lucru trebuie să ne spună ce impact mediatic are acest eveniment?,
povesteşte comisarul sportiv.
CEI TREI COMISARI SPORTIVI DE LA BUCHAREST CITY CHALLENGE
Cine
profită de pe urma Bucharest City Challenge?
Primăria
Capitalei a arătat că poate organiza şi poate desfăşura în
bune condiţii un concurs de o asemnea anvergură. Rămâne de
văzut dacă pe gratis.
?Cred
că Primăria are şi beneficii importante de pe urma acestui
eveniment?, e de părere comisarul sportiv român la
Bucharest City Challenge.
E
drept, nici spectatorii nu au avut motive de plângere.
?Este,
totodată, un beneficiu al privitorilor care au înţeles ce
înseamnă automobilismul de mare performnaţă. Au putut să
vadă la ei acasă, plătind nişte sume modice, concursuri pe care,
altfel, le vedeau numai la televizor. În altă parte, ar fi
costat câteva sute de euro numai să se uite de la un kilometru
la pista circuitului?, explică Heraşcu.
Perturbator
de trafic
Bucharest
City Challenge a fost, totodată, motiv de tensiune în trafic.
E greu să explici şoferilor că circulaţia într-o zonă
destul de aglomerată a Capitalei se închide pentru ca mai
marii automobilismului să-şi etaleze vehiculele în jurul
Casei Poporului.
?Trebuie,
totuşi, să punem în balanţă sacrificiile şi beneficiile. La
o banală lucrare pe carosabil, se restricţionează circulaţia
câteva luni, poate ani. Bucureştiul e suficient de mare cât
să suporte un asemenea eveniment. Pe una din laturile circuitului nu
circulă, în mod normal, maşini. Pe cealaltă parte, însă,
e adevărat că au fost probleme legate de zgomotul pe care îl
făceau maşinile?, spune Călin Heraşcu.
Se
putea mai bine...
Ca
orice eveniment de amploare, Bucharest City Challenge a atras şi
inerentele probleme organizatorice, legate de primirea oaspeţilor,
aranjarea în tribune şi pregătirile de pe traseu.
?Nu
au mai fost atât de multe tribune, deci nu au fost locuri destule.
A venit foarte multă lume să vadă spectacolul?, povesteşte
Heraşcu.
CENTRUL DE CONDUCERE A CURSEI
Au
existat probleme legate de distribuirea sticlelor cu apă arbitrilor
aflaţi pe traseu şi de echipamentul acestora, care trebuia adus
dimineaţa şi luat înapoi seara.
Staff-ul
austriac s-a ocupat de majoritatea problemelor din organizare, precum
primirea VIPurilor şi aranjarea în padoc. Partea sportivă a
fost responsabilitatea mai multor state, printre care şi România,
în timp ce Germania a adus majoritatea arbitrilor de traseu. În
organizarea evenimentului, a luat parte şi SRO, o formaţiune
multinaţională care deţine drepturile Formulei 3 engleze şi FIA
GT. Belgia a contribuit cu ajutoare importante la zona grilei.
Cea
de-a treia ediţie a circuitului de viteză promite să mobilizeze mai multe forţe de peste hotare şi să adune, astfel, mai
mulţi spectatori. Bucharest City Challenge 2008 s-a desfăşurat între 22 şi 24 august, în jurul Palatului Parlamentului.
Sintia Radu, Antena3.ro
Sursă foto cap articol: www.bucharest-ring.com