Românii cu venituri medii sunt mai prudenţi pe perioada crizei. Asta indică un sondaj prin mall-urile bucureştene, potrivit cotidianului România Liberă.
Dacă anul trecut centrele comerciale înregistrau vânzări record, acum acestea au scăzut cu 30-40 de procente. Pentru a face faţă pierderilor, comercianţii au aplicat şi majorări dar fără ca acestea să le aducă încasările aşteptate.
Paradoxal, în magazinele cu produse ale unor firme de renume, vânzările au mers mai bine decât anul trecut. La mare căutare au fost anul acesta cadourile sofisticate precum şi obiectele decorative scumpe. Şi televizoarele LCD s-au vândut foarte bine. În schimb, cele mai ieftine au rămas pe rafturi.
Situaţia se schimbă, însă, în Constanţa unde volumul vânzărilor a crescut cu aproximativ 30% comparativ cu perioadele normale. Astfel, o familie a cheltuit în magazine între 500 şi 1.000 RON.
Nici în mallurile din Iaşi criza financiară nu se prea resimte. Iar în marile centre comerciale din Cluj s-au înregistrat vânzari-record. Febra cumpărăturilor i-a cuprins în special pe clujenii care au muncit peste graniţe.
În Occident, magazinele de firme au aplicat reduceri substanţiale în încercarea de a-şi menţine clienţii. Dacă în ţara noastră reducerile au fost de cel mult 20 de procente, în SUA şi Marea Britanie preţurile asu ajuns la jumătate.
Antena3
Ştiri video recomandate