Contractul pentru construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost reziliat. Decizia CNADNR, după falimentul Alpine Bau

de A.M.P    |    23 Iul 2013   •   16:57
Contractul pentru construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost reziliat. Decizia CNADNR, după falimentul Alpine Bau
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a reziliat contractul de proiectare şi execuţie a lotului 2, de 16,6 km, al tronsonului de autostradă Nădlac - Arad, după falimentul constructorului austriac Alpine Bau, informează Mediafax.

Până în prezent Alpine Bau a încasat suma de 305,9 milioane lei, fără TVA, pentru acest proiect, iar stadiul de execuţie a lucrării este de 84,75%, potrivit CNADNR.
   
Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
   
Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.
   
CNADNR reziliase deja la sfârşitul lunii noiembrie şi contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.
   
Compania Alpine a declanşat cel mai mare caz de insolvenţă produs în Austria după cel de-al Doilea Război Mondial. Alpine a cerut intrarea în insolvenţă la sfârşitul lunii iunie. Compania este închisă şi vândută pe bucăţi, după ce proprietarul FCC şi băncile creditoare au refuzat să asigure fonduri de 3 milioane de euro pe zi pentru a continua lucrările la proiectele de construcţii în lucru.
   
Alpine Holding este deţinută de Fomento de Construcciones&Contratas (FCC), cea mai mare companie de construcţii de Spania, de asemenea prezentă în România.
   

Parteneri
x close