Agenţia
spaniolă Contrapunto a câştigat titlul Agency of Angels,
acordat sâmbătă seara pentru cel mai bun punctaj în
cadrul celei de-a noua ediţii a festivalului European de publicitate
AdPrint,
desfăşurat la Braşov. În
clasamentul primelor cinci agenţii premiate, echipele de la
Contrapunto Spania şi McCann Erickson Spania ocupă primele două
locuri, urmate de Mother London şi 180 Amsterdam. Singura echipă
românească din acest top, "Graffiti BBDO Bucharest",
a obţinut locul cinci.
Contrapunto, membră a
reţelei de comunicare BBDO, a câştigat două premii cu
campania ?Against death penalty? (lucrările ?Stoning?,
?Hanging? şi "Firing"), pentru Amnesty International ?
în categoria Public Service şi în secţiunea Best Use of
Art Direction şi premiul Rock Angel, acordat celui mai bun print din
festival, cu lucrarea ?Smart Eco?. Echipa Contrapunto a obţinut
şi titlul Silver Team, pentru premiile câştigate în
toate categoriile competiţiei.
Trofeul Golden Team a fost
adjudecat echipei spaniole de la McCann
Erickson, iar locul trei s-a împărţit între agenţia
londoneză Mother-London şi agenţia 180 Amsterdam.
Echipele
româneşti au obţinut patru premii, prin agenţia Graffiti
BBDO, aflată
pe locul cinci în topul general al agenţiilor participante şi
câştigătoare a două premii, pentru campania History in Brief
(cu lucrările ?Iwo
Jima?,
?Kennedy?
şi ?Tien
an Men),
în categoria Media şi pentru campania Mountain
Dew
Urbanized Culture (cu lucrările ?Munch?,
?Picasso?
şi ?Van
Gogh?),
în categoria Beverages Non-Alcoholics. Celelalte agenţii
româneşti câştigătoare sunt Grey
Bucureşti, cu lucrarea ?Drop?, pentru Fairy, în categoria
Home Maintenance şi Saatchi&Saatchi,
cu lucrările "1961 Boy?, ?1961 Man?, ?1961 Woman",
din campania pentru Head&Shoulders, în categoria Cosmetics/
Toiletries.
În festival au fost înscrise
170 de echipe de creaţie, 115 echipe din străinătate, celelalte 55
reprezentând 23 de agenţii de publicitate româneşti.
Reţeaua anului la AdPrint 2008 este BBDO, reprezentată în
festival de Contrapunto Spain şi Graffiti BBDO România.
- Premiile
echipelor romanesti:
- Graffiti BBDO - doi Ingeri pentru categoriile Beverages: Non-Alcoholic (campania Urbanized Culture pentru Mountain Dew) şi Media Promotion (campania History in Brief - Dosarele Istoriei)
- Saatchi&Saatchi - un inger la categoria Cosmetics/Toiletries, pentru campania 1961 la Head&Shoulders
- Grey Bucharest - un inger la categoria Home Maintenance (Fairy)
- Principalele
premii au fost însă adjudecate de străini:
- Rock Angel (cel mai bun print din competiţie) - echipa Montero/Galindo/Cornejo de la Contrapunto Spania, pentru Smart Eco
- "Luerzer's Archive Best use of" - Contrapunto (Art Direction), Mother (Copywriting şi Typography), 180amsterdam (Photography) şi McCann Erickson Madrid (Illustration)
- Trofeul "The Golden Team" - Galan/Veiga/Diez (McCann Erickson Madrid)
- Trofeul "The Silver Team"- Montero/Jorge/del Valle (Contrapunto)
- The Bronze Team - adidas Originals FW07 (180amsterdam) şi Saville/ Outhwaite/ Middleton/Waites (Mother). Agency of Angels - Contrapunto, SpaniaNetwork of Angels - BBDO, prin Graffiti BBDO România şi Contrapunto Spania
Antena3.ro