Finala
Super Bowl, campionatul de fotbal american şi unul dintre cele mai
urmărite evenimente din Statele Unite, a fost urmărită de 97,5
milioane de telespectatori. Audienţa record, de 43,3 puncte, a
depăşit-o pe cea din 1996, când evenimentul a fost urmărit
de 94,1 milioane de persoane. Super Bowl a obţinut duminică cea
mai mare audienţă din istoria sa şi a doua cea mai bună audienţă
obţinută vreodată de o emisiune difuzată în Statele Unite.
Numărul de telespectatori care au urmărit ediţia de anul acesta a
evenimentului este depăşit numai de cel al persoanelor care au
vizionat ultimul episod al serialului "M*A*S*H", în
februarie 1983, când 106 milioane de americani s-au aflat în
faţa micului ecran, potrivit agenţiei de cercetări Nielsen.
Victoria neaşteptată a celor de la Giants ar fi fost suficientă
pentru a asigura audienţe record la Super Bowl. Reclamele difuzate
în timpul jocului au avut şi ele o contribuţie. Această
adevărată gală a spoturilor publicitare este aşteptată în
fiecare an atât de public, cât şi de advertiseri.
Veniturile obţinute de televiziunea care a transmis evenimentul s-au
ridicat la 225 de milioane de dolari, un spot de 30 de secunde
costând 2,7 milioane de dolari.
Potrivit analiştilor media şi
sondajelor efectuate înainte şi după joc, advertiserii care
au avut cel mai mult de câştigat de pe urma acţiunilor de
marketing din cadrul Super Bowl au fost Anheuser-Busch Cos Inc
(producătorul berii Budweiser) şi PepsiCo.
Clasamentul Ad Meter al
USA Today a stabilit că un spot Budweiser a fost pe primul loc în
preferinţele populaţiei, urmat de spoturi de la Fedex, Bridgestone,
Doritos şi Bud Light. Dintre reclamele care au primit cele mai mici
note din partea experţilor şi audienţei au făcut parte cele
pentru un site-ul de recrutare.
Antena3.ro