RTV are monopol în staţiile de metrou, fără licitaţie

08 Oct 2008   •   20:28
RTV are monopol în staţiile de metrou, fără licitaţie

Contract dubios pe spatele Metrorex şi ochii bucureştenilor. Fără nici o licitaţie, firma sindicaliştilor a lăsat pe mâna unei televiziuni cu circuit închis, cele 45 de staţii de metrou. Aceasta şi-a amplasat deja 700 de ecrane pe care difuzează publicitate, mondenităţi şi ştiri. Cu toate că se află la metrou, nu există nicio informaţie despre programul garniturilor.
De cîteva zile, staţiile de metrou au fost umplute cu monitoare imense pe care emite un nou canal tv, ZOOM. Acesta aparţine firmei Monopoly Media care a închiat un contract cu firma controlată de Sindicatul Liber Metrou, Sindomet Servcom. Monopoly Media face parte din trustul media Realitatea-Caţavencu, controlat de omul de afaceri Sorin Ovidiu Vântu.
Conform înţelegerii, televiziunea îşi amplasează monitoarele pe spaţiul public iar sindicatul primeşte chirie şi o cotă parte din vînzările de publicitate. Nimeni nu ştie însă care sunt condiţiile contractului, pentru că datele acestea sunt ţinute la secret.
Sindicaliştii au o explicaţie şi pentru faptul că au preferat o înţelegere directă în locul unei licitaţii, aşa cum ar fi fost legal în cazul unor spaţii publice. Ei afirmă ca este vorba despre o societate cu răspundere limitată, nefiind astfel obligaţi să facă licitatţie publică.
Nici Compania Metrorex, deţinătoarea de drept a spaţiilor, nu se simte lezată de faptul că ar fi putut obţine un preţ mai bun în urma unei licitaţii. Mai mult, şefii companiei nu au nimic de spus nici pentru faptul că nu sunt parte în contract sau pentru că nu au fost consultaţi la încheirea lui.
Luni televiziunea ZOOM ar fi trebuit să emită în toate cele 45 de staţii, concomitent pe 700 de monitoare. În realitate, funcţionau doar monitoarele din cîteva staţii centrale. În staţiile Basarab, 1 Mai, Griviţa sau Dristor acestea erau încă acoperite de folia protectoare.
Şi nu este singura problemă. Prin contract, ZOOM TV ar fi trebuit să emită doar publicitate şi informaţii utile călătorilor, referitoare la mersul garniturilor de metrou. În schimb, călătorii au parte de ştiri în toată regula. Televiziunea de metrou ar trebui să emită zilnic între orele 5-24.

Observator

Parteneri
x close