Stresul
de a ţine la zi un jurnal online (blog), lipsa de
somn şi o dietă alimentară nesănătoasă constituie o combinaţie
letală care a început să facă victime pe
internet. Bloggerii muncesc multe ore, deseori până la
epuizare. Mulţi sunt plătiţi pentru fiecare postare adusă pe
blog. Aceasta este era digitală obositoare, cunoascută şi după
alt nume: lucrul de acasă.
În urmă cu două săptămâni, în North
Lauderdale, Florida, a avut loc înmormântarea lui Russel
Shaw, un blogger prolific ce s-a stins la vârsta de 60 de ani
în urma unui infarct. În decembrie, un alt blogger, care
se axa pe tehnologie, Marc Orchant, a murit la vârsta de 50 de
ani în urma unui atac coronarian masiv. Tot în aceeaşi
perioadă, un al treilea, Om Malik, în vârstă de 41 de
ani a supravieţuit în urma unui infarct.
Potrivit ?New York Times?, se pune problema dacă aceste
cazuri sunt izolate sau e vorba de mult mai mult. De-a lungul
timpului au fost aduse la cunoştinţă lamentările unor bloggeri
care au pierdut din greutate sau că au devenit obezi, că suferă de
insomnii sau cad epuizaţi şi adorm cu capul pe tastatură. Aceste
tulburări apar în urma stresului acumulat din cauza obligaţiei
de a furniza un flux de informaţii permanent, într-un domeniu
în care concurenţa este nemiloasă.
În ciuda faptului că exista un număr mic de persoane care
au decedat datorită blogging-ului, nu s-a diagnosticat oficial
existenţa unei epidemii care ar putea afecta întreaga lume. De
asemenea, în privinţa deceselor, nu s-a stabilit cu
certitudine dacă blogging-ul le-a grăbit moartea. Cu toate acestea,
prietenii, colegii şi rudele celor decedaţi încă se întreabă
dacă bligging-ul este periculos.
Unele bloguri apărute iniţial ca jurnale personale online, s-au
transformat în ultimii ani în adevărate fluxuri de
ştiri, care au ajuns să concureze cu media tradiţională, mai ales
în ceea ce priveşte veniturile ce pot decurge din reclame.
Bloggerii pot fi plătiţi în funcţie de numărul de
cititori sau pe postare. Ei îşi construiesc un public prin
intermediul exclusivităţilor sau prin volumul de ştiri. Cel mai important element în această meserie este
totuşi viteza. Unele site-uri, precum Gawker Media, oferă bonusuri
angajaţilor dacă o anumită pagină a fost citită
de 100.000 de ori într-o lună. Ştacheta se ridică, astfel
încât, cu cât acesta scrie mai mult, cu atât
câştigă mai mult. Potrivit New York Times, unii bloggeri
ajung să câştige între 30.000 şi 70.000 de dolari pe
an, în timp ce alţii ajung să obţină chiar şi cifre cu
şase zerouri.
Bloggerii au început să fie conştienţi de riscurile
meseriei, astfel încât au început să facă schimb
de sfaturi pentru supravieţuire. În urmă cu o lună, pe
Problogger.com, australianul Darren Rowse, care scrie pe mai multe
bloguri, a oferit cititorilor săi un manual de supravieţuire.
Printre sfaturi se numără acela de a "tăia lanţurile
scriiturii" şi "a se întoarce la scrisul ideilor în
carneţele".
Antena3.ro