Antena 3 CNN Actualitate Cum să-ţi faci afacerea online să meargă, în 5 paşi simpli

Cum să-ţi faci afacerea online să meargă, în 5 paşi simpli

 Cum să-ţi faci afacerea online să meargă, în 5 paşi simpli
14 Feb 2019   •   16:15

Pe o piaţă tot mai competitivă, în care companiile şi brandurile se luptă cu toate armele pentru atenţia şi loialitatea consumatorilor, niciun detaliu nu mai poate fi lăsat la voia întîmplării. Mai ales atunci când vorbim despre business-urile online, în care platforma virtuală este primul şi, de multe ori, singurul punct de contact dintre companie şi clientul său. În tot acest peisaj, tot mai multe afaceri online au început să conştientizeze importanţa specialiştilor în UX (user experience sau satisfacţia consumatorului) şi investesc bugete impresionante în atragerea celor mai buni oameni din piaţă, dar şi în implementarea unor strategii care să-i detaşeze de conscurenţă.

8 din 10 oameni cărora nu le place ce văd atunci când intră prima oară pe un site îl vor abandona şi vor căuta serviciul sau produsul dorit în altă parte. Atât de mare este impactul şi în astfel de termeni se calculueză ceea ce astăzi este cunoscut ca User Experience sau, în alte cuvinte, experienţa utilizatorului în utilizarea unui produs online. „În aceste vremuri, în care consumatorul a ajuns la un nivel extrem de ridicat de sofisticare şi mult mai atent în privinţa celor cărora alege să le ofere timpul, încrederea şi, în definitiv, banii lui, este foarte uşor să-l pierzi dacă nu îi oferi o experienţă care să se ridice la nivelul aşteptărilor sale. Asta înseamnă design, funcţionalitate, responsivitate, adaptabilitate şi, cel mai important, centrare pe consumator”, spune Victor Constantinescu, consultant de business şi specialist UX.
Tocmai de aceea, astăzi, nicio companie care îşi defăşoară activitatea online nu mai poate fi competitivă fără un departament puternic de specialişti în UX. Ce fac, însă, aceştia şi cum a devenit rolul lor unul dintre cele mai importante din strategia de dezvoltare a business-urilor? Iată 7 reguli de care trebuie să ţii cont dacă vrei să ai o afacere de succes în mediul online:

Regula nr.1 - O echipă de profesionişti

Ştim cum toţii vorba “sunt prea sărac să-mi cumpăr lucruri ieftine”. Acest lucru se aplică şi în cazul oamenilor cu care colaborezi. Trebuie să te asiguri că angajezi profesionişti deoarece unul sau mai multi colegi cu puţină experienţă, dar mai ieftini, pot genera pierderi financiare mai mari decât te aştepţi şi, mai grav, efectele, la nivel de reputaţie în ochii consumatorilor, rămân pe termen lung. „Un startup are nevoie de “forta brută” generată de experienţa unui profesionist. Totul se mişcă foarte rapid, nu există loc pentru greşeli şi timp pierdut. Din acest motiv, companiile de tip startup apelează la specialişti externi – oameni cu experienţă solidă, un fel de piloti de curse ai online-ului. Aceştia stau, de regulă, între 3-6 luni şi pun temelia produsului”, explică Victor Constantinescu.

Regula nr. 2 - Investitorii

Investiţiile sunt vitale pentru un startup. În cele mai multe cazuri, antreprenorii pornesc la drum cu ajutorul unor investitori de tip „angel” (prieteni, familie) pentru a finanţa echipa, sediul sau aparatura necesare.

Regula nr. 3 – Plus-valoarea pentru utilizator

Aceasta este cea mai importantă componentă din UX şi înseamnă, cu alte cuvinte, beneficiile pe care utilizatorul le primeşte din produs, fie că discutăm de beneficii funcţionale, emoţionale sau sociale. Acest tip de plus-valoare atrage, inevitabil şi fără excepţie, utilizarea sau achiziţionarea produsului.

Regula nr. 4 - Nimic fără testare

Produsul trebuie testat minuţios încă din faza de început. Feedback-ul utilizatorului este extrem de important şi trebuie să se ţină de acesta în permanenta. Regula este simplă: testezi produsul - implementezi feedback-ul. Acest procedeu continuă şi după ce avem o poziţionare formată.

Regula nr. 5 - Design-ul

Primul contact al utilizatorului cu produsul tău este unul vizual. Şi prima impresie tot vizual se formează. De aceea este crucial ca interfaţa grafică să fie atrăgătoare, modernă şi cât mai simplă!

Regula nr. 6 - MVP-ul

Pentru un Minimum Viable Product nu ai nevoie de foarte multe componente. „Nu îţi încărcă produsul cu funcţionalităţi care nu sunt necesare în faza de început. Un MVP trebuie să reflecte ideea din jurul produsului tău şi să fie funcţional cu un minimum de componente. Rolul principal al MVP-ului este testarea live a ideii tale. După ce acesta este lansat, vei primi feedback şi, cu acesta, vei putea construi mai departe”, recomandă Constantinescu.

Regula nr. 7 – Fii diferit!

Ca regulă de bază, ideea ta trebuie să fie inovatoare. Asta înseamnă să creezi o nouă piaţă sau să revoluţionezi modul în care o altă piaţă funcţionează. „Dacă există competiţie pe ideea ta, încearcă să vezi ce poţi aduce nou. Nu de puţine ori am fost văzut cum o simplă caracteristică adăugată unui produs l-a propulsat în faţa competiţiei”, conchidă Victor Constantinescu.

Despre Victor Constantinescu

Este antreprenor, de profesie UX Specialist cu 15 ani de experienţă în domeniul IT. Ultimii 10 ani i-a petrecut în afara ţării, în domeniul UX, în lumea de startup business.startup business. A ajutat la scalarea şi succesul unor companii din Marea Britanie, Germania şi Emiratele Arabe Unite. În prezent, este consultant de business pentru companii de tip startup şi face parte din board-ul a două firme din Marea Britanie.

×
Parteneri
Șeful Serviciului Secret din România, întâlnire de taină la Damasc
x close