Gafă de proporţii a SRI. Cum explică Serviciul de Informaţii că a promovat farse pe pagina oficială a instituţiei

de M.Z.    |    24 Sep 2013   •   15:49

Serviciul Român de Informaţii s-a lăsat păcălit de jurnaliştii de la Argeşenii. Reprezentanţii SRI au pus pe site-ul oficial al instituţiei un anunţ în care oamenii sunt îndemnaţi să sune la numărul 1958 şi să afle dacă le este ascultat telefonul. 

 
Anunţul intră şi în detalii - apelul are un tarif de 0,1 euro/minut, iar convorbirea pentru înregistrarea numelui, codului numeric personal şi a adresei poate dura câteva minute. 
 
Ulterior, se arată în anunţ, în maximum o oră, apelanţii vor primi un SMS sau un email cu orele exacte şi dată în care telefonul în cauză a fost ascultat. 
 
Imediat după ce Antena 3 a difuzat informaţia, SRI a şters link-ul de pe site. 



 

SRI: Trebuia să menţionăm că e o farsă

Purtătorul de cuvânt al SRI, Sorin Sava, a explicat la Antena 3 cum a ajuns o astfel de păcăleală pe site-ul Serviciului de Informaţii.
 
"Era la rubrica , iar acolo facem cunoscut ce scrie mass-media despre noi. (...) E o ştire falsă, a fost difuzată iniţial pe  1 aprilie de un ziar local, ne facem mea culpa că nu am menţionat că o e farsă. Ştirea a apărut pe 1 aprilie şi a fost preluată", a spus Sorin Sava, marţi, într-o intervenţie telefonică la Antena 3.
 
Mai mult, informaţia a apărut astăzi şi pe contul de Facebook al instituţiei.
 
Sava a avut o explicaţie şi pentru această postare. Pe 1 aprilie, SRI nu avea cont pe reţeaua de socializare, astfel că informaţia, chiar şi falsă, a fost distribuită astăzi, pe 24 septembrie, tuturor prietenilor virtuali.
 
Întrebat dacă cineva va fi tras la răspundere pentru această întâmplare, Sava a spus că "cei care răspunde de această zonă a site-ului vor fi traşi la răspundere".

STS: A fost o farsă de 1 aprilie

 
Lămurirea a venit de la aşa-zisul partener al SRI în cadrul „proiectului”, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, scrie sursazilei.ro. 
 
Purtătorul de cuvânt al STS, Adrian Fulea, a precizat că este vorba despre o farsă de 1 aprilie, făcută de un cotidian local, care astfel a apărut şi la rubrica „SRI în media”.
 
Nu înţelegem de ce SRI transformă o farsă de 1 aprilie într-un anunţ postat pe o pagină oficială, mai scrie ziarul amintit.


 

SRI
Parteneri
x close