Antena 3 CNN Actualitate Locale Podul cu cel mai mare arc parabolic din România a trecut testul de rezistenţă: Cum arată, unde este și când se deschide circulației

Podul cu cel mai mare arc parabolic din România a trecut testul de rezistenţă: Cum arată, unde este și când se deschide circulației

Mia Lungu
1 minut de citit Publicat la 15:29 13 Aug 2025 Modificat la 17:34 13 Aug 2025
pod mioveni davidesti cel mai mare arc parabolic din romania
Podul cu cel mai mare arc parabolic din România va lega oraşul Mioveni de comuna Davideşti. Sursa foto: Captură video Primăria Mioveni

Podul cu cel mai mare arc parabolic din România, a trecut, miercuri, testul de rezistenţă. Structura este dispusă pe diagonală, cu cabluri de susţinere asimetrice şi tablier combinat oţel-beton.

„Specialiştii au desfăşurat încercările statice şi dinamice, proceduri obligatorii pentru verificarea siguranţei şi comportamentului construcţiei înainte de recepţia finală.

Testele statice au constat în aplicarea unei sarcini controlate pe structură, simulând greutatea pe care podul o va suporta în exploatare, în timp ce testele dinamice au urmărit reacţia podului la trecerea vehiculelor în mişcare, pentru a analiza vibraţiile, deformările şi stabilitatea. 

Pentru aceste teste s-au folosit şase camioane de mare tonaj, fiecare având o încărcătură maximă de câte 20 tone de piatră", se arată într-un comunicat transmis de Primăria Mioveni.

”Noua construcţie se remarcă printr-o premieră tehnică naţională”

Noul pod peste râul Argeşel, care va fluidiza traficul între oraşul Mioveni și comuna Davideşti va scurta timpul de deplasare şi va creşte siguranţa rutieră în zonă, urmează să fie deschis circulaţiei în toamna acestui an.

„Noua construcţie se remarcă printr-o premieră tehnică naţională: este podul cu cel mai mare arc parabolic din România, dispus pe diagonală, cu cabluri de susţinere asimetrice şi tablier combinat oţel-beton. Podul are o deschidere de 73 de metri, o înălţime de 35,50 metri, o lungime totală de 81,20 metri şi o lăţime de 13 metri, incluzând două benzi de circulaţie şi trotuare pietonale pe ambele părţi”, se mai menţionează în comunicat.

Proiectul este realizat şi finanţat de Compania Naţională de Investiţii, prin ”Programul Naţional de Construcţii de Interes Public sau Social”. 

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close