Antena 3 CNN Actualitate Nicolae era într-o seară acasă, la masă cu familia, când a început să primească mesaje bizare pe telefon. Și-a amintit de ele aproape de miezul nopții și s-a îngrozit. "Banii îmi dispăreau din cont cu fiecare mesaj!" Mai multe persoane au pățit la fel

Nicolae era într-o seară acasă, la masă cu familia, când a început să primească mesaje bizare pe telefon. Și-a amintit de ele aproape de miezul nopții și s-a îngrozit. "Banii îmi dispăreau din cont cu fiecare mesaj!" Mai multe persoane au pățit la fel

Nicolae era într-o seară acasă, la masă cu familia, când a început să primească mesaje bizare pe telefon. Și-a amintit de ele aproape de miezul nopții și s-a îngrozit. "Banii îmi dispăreau din cont cu fiecare mesaj!" Mai multe persoane au pățit la fel
06 Mar 2019   •   15:47

Un român a avut parte de o situație de coșmar și se pare că nu e singurul. Nicolae P. a văzut pe telefonul mobil cum îi dispăreau banii din conturi fără ca el să miște un deget și fără să facă niciun fel de cumpărături.

"In data de 11.02.2019 in jurul ore 20:00 telefonul a inceput sa primeasca mesaje. Eram la masa cu familia si nu i-am dat atentie, fiind sigur ca este vorba de ceva informari in legatura cu emiterea unor facturi sau alte mesaje de informare sau de la cunoscuti asa cum primim cu totii pe telefoanele mobile.
Am uitat de telefon iar la vreo 3 ore dupa (adica in jurul orei 23:00) amintindu-mi de mesajele de care va spuneam verific telefonul si constat cu stupoare ca mesajele erau de la banca unde am cardul de salariu, si acestea se refereau la niste trageri/plati pe care eu le facusem in timp ce eram la masa cu familia. Sun imediat la numarul de pe spatele cardului si dupa ce trec de identificarea de rigoare, operatoarea de la capatul firului imi spune textual asa: “stim despre ce este vorba, este o situatie cu care ne-am mai confruntat de frauda si plati frauduloase pe internet prin utilizarea cardului pe Netflix si va recomand ca de indata sa efectuati blocarea cardului si inlocuirea acestuia.” Normal ca solicit acest lucru imediat cu precizarea ca a doua zi voi merge la banca sa rezolv situatia prin depunerea unei reclamatii.
A doua zi, ajuns la banca constat ca din contul meu s-au tras cateva sume care totalizau aproximativ 150 lei. Sumele blocate erau directionate catre Netflix. Ajuns la birou, gasesc numar de telefon si sun in Olanda la Amsterdam unde Netflix are centrul de afaceri pentru Europa. Aici in numai 2 minute, ajutat de un consilier roman angajat in aceasta companie am aflat ca utilizand datele cardului meu bancar in numai 10 minute, de pe IP-uri de internet din Europa dar cu utilizatori finali in Columbia au fost create 4 conturi in reteau Netflix fiind trasi bani pentru 3 dintre abonamente. Operatorul Netflix a blocat instantaneu cele 4 conturi si m-a felicitat ca sunt un norocos deoarece acesti infractori pe internet, folosesc platforma Netflix ca o confirmare ca respectivul card cu datele furate este valid, dupa care trec la diverse achizitii de bunuri si servicii ONLINE pana golesc contul de bani.
Acum, cand va scriu aceasta tarasenie inca nu am intrat in posesia banilor furati si astept cele 30 de zile cerute de banca pentru analiza situatiei. De asemenea, astept informare oficiala si de la Netflix pentru a pregati documentele necesare depunerii unei plangeri penale la Politia Romana.
Concluzie: aveti carduri, protejati-le cu:
1. serviciul “SMS Alert” prin care fiecare tranzactie este raportata aproape instantaneu de banca. Este o modalitate aproape sigura de a bloca tranzactii frauduloase din primele momente.
2. Nu utilizati cardurile pe care va tineti banii pentru plati pe internet la servicii de tipul Netflix, HBO GO, UBER si altele de acest tip unde inregimentarea cardului se face prin introducerea datelor cardului iar platile se fac fara a utiliza o cheie suplimentara de confirmare de tipul “3d secure”.
3. Solicitati bancii stabilirea plafonului 0(zero) pentru platile ONLINE, plafon pe care il puteti modifica puctual atunci cand aveti nevoie.

Intrebarea pe care si-o pune fiecare este de unde ar fi putut intra nemernicii in posesia datelor cardului? Primul gand a fost sa urmaresc unde am utilizat cardul in perioada premergatoare tragerilor frauduloase si am gasit o lista de magazine, supermarketuri . Chiar suspectez un magazin de cartier destul de aglomerat care are POS-ul fix sub cateva camere de supraveghere, camere care ar fi putut capta datele cardului. Numai ca adevarata suspiciune se indreapta acum catre banca unde am cardul, deoarece din discutiile cu diverse persoane, inclusiv cu diversi angajati ai bancii am aflat cu stupoare ca sunt mai multi clienti care reclama acelasi tip de frauda, ba unele cu sume infinit mai mari", a scrie Nicolae P, într-o postare pe Facebook.

Marți, acesta și-a primit înapoi banii de la bancă, dar va merge mai departe și va depune plângere la Poliție.

Povestea lui Nicolae a devenit virală pe Facebook și mai multe persoane i-au spus că au pățit același lucru, cu aceeași bancă.

×
Parteneri
Sondajul care cutremură scena politică. Se schimbă tot
x close