Antena 3 CNN Actualitate O româncă repatriată din Italia rupe tăcerea: "Am fost batjocoriți încontinuu, ne-au spus că suntem deja infectați cu COVID-19"

O româncă repatriată din Italia, de la Roma, cu o cursă specială Tarom, a povestit pe Facebook cum s-au derulat procedurile de plasare în carantină.

Sursa foto: Pixabay.com
26 Mar 2020   •   18:42

Femeia afirmă că după ce a petrecut două săptămâni în izolare, în locuința din Roma, a fost nevoită să călătorească într-un avion plin.

Mai mult decât atât, și autobuzele care i-au preluat de la avion pentru a-i transporta la locul de carantină erau ticsite și a fost nevoită să petreacă 7 ore în ele alături de posibili infectați, din cauză că autoritățile nu aveau suficienți oameni pentru a-i caza.

Redăm în continuare postarea Alinei Boca:

"Am decis să scriu o postare lungă: experiența repatrierere..a fost doar o altă bișniță românească. După mai bine de 2 săptămâni în care care am stat izolată în casă, la Roma, am fost aduși ca oile..într-un avion plin.

Singura dată când distanța de siguranță a fost păstrată..a fost doar pe aeroportul Fiumicino. Începând cu boarding-ul în aeronavă și până am ajuns la locul de carantină..am fost batjocoriți continuu.

1. Când ni se lua temperatura la îmbarcare, ni se spunea că din cauza noastră sunt ei acolo, ca ce..ei nu aveau ce face?!

2. Personalul Tarom care a afirmat că “mai bine nu veneam după voi!”.

3. Lipsa de organizare de la Constanța..transparență zero, comunicare între ambasadă și “primirea” de la aeroportul Kogălniceanu ZERO!

4. Am fost băgați buluc în autocare pline ochi.. unde la fel, nici chip de distanță de siguranță. Autocarele trebuiau să ne ducă pe raza jud. CT (așa cum ne-a comunicat ambasada) și să facem carantină acolo.

În schimb, am fost duși într-o locație aproape de Delta Dunării. Nu asta e problema majoră (că ne-au dus la Tulcea), ci faptul ca nu ni s-au dat deloc informații.

5. Drumul către locație a durat de la ora 20:00pm, până la ora 2:00am. Până la 3:00am, am stat în autocar pentru că nu aveau suficienți oameni care să ne “cazeze”.

6. În autocar nu era căldură, nu era aer. Nu le păsa că ne putem îmbolnăvi. Ne spuneau că suntem deja infectați. “Ce, în avion ați stat izolați?”.

7. Nu ne-au răspuns dacă ne vor face teste.

8. Au băgat și câte 3 oameni într-o singură cameră!!!!

9. Am vociferat că nu e normal așa ceva! Au spus din nou, că nu au locuri. “Nu-i nimic, aveți deja virusul!” “Ce dacă nu vă cunoașteți, stați câte 2, vă cunoașteți acum!”

10. Multă mitocanie și bădărănie, de ambele părți ale baricadei. Unii, cu părere de rău, își merită soarta.

11. Pentru că am îndrăznit să spun că nu accept să stau cu cineva în cameră, am fost amenințata că voi fi trimisă la Constanța pentru sancțiuni.

12. Nu m-au trimis, evident, pentru că și-o iau ei așa. Vor doar să intimideze. I-am intimidat si eu cu toate televiziunile.

13. Au fost drăguți pe urmă, a apărut ca prin minune o cameră pentru mine ..dar și pentru ceilalți 5 oameni de lânga mine, am rămas ultimii cazați. Treziți de la 4 dimineața..în curând se făcea ora 4:00am și aici..multe ore fără apă, hrană..ce să mai zic de nevoi fiziologice..

14. Căldură în cameră zero. Am 35 de grade temperatura corporală, dar cred că am mai puțin, mă simt congelată.

15. Bine că mi-am luat ceva mâncare de la Roma.. pentru că am primit multe pâini la micul dejun. Nici la câini nu dai așa ceva. Nu așteptam ceva fandosit, dar măcar un minimum de chestii..mai ales că nu am mâncat de multe ore. Alții nu au, vor mânca pâini. Așa știe românul, multă pâine!

16. Bătaia de joc va continua, presimt.

17. Ne luăm singuri temperatura, ni s-a zis să o comunicăm..dar nu și cui..eh, detalii.

PS: zborul umanitar “ “ făcut de Tarom a fost 231 de EUR. Nu am venit pe gratis, dacă specula cineva asta.

Să vă păziți singuri, statul nu va face asta pentru voi. De la TV pare totul frumos, nu este așa de fapt.

Nu e un strigăt după empatie, doar o mărturie de pe teren. Fiți păziți! Mă bucur de faptul că m-am putut întoarce, eu sunt un simplu turist, n-am fugit din Italia.

Am vrut doar să mă întorc la casa mea şi locul meu de muncă. Familia mea nu mai locuieşte de mult timp în țară, dar eu mă tot încăpățânez să fac asta.

Sper să fiu sănătoasă și să mă întorc acasă, în Colentina mea. I’m strong, sper să fie și alții strong, așa ca mine!", a scris Alina Boca, pe Facebook.