Primăria Sectorului 6 a anunţat reorganizarea aparatului de specialitate al primarului (N.r. - direcţii, servicii, birouri şi compartimente a căror conducere este asigurată de către primar, viceprimar şi secretar), pentru a reduce cheltuielile şi a eficientiza activitatea instituţiilor din subordine. Poliţia Locală Sector 6 va deveni un compartiment funcţional în cadrul aparatului, scrie Agerpres.
Primăria Sectorului 6 a anunțat reorganizarea aparatului administrativ, în urma noilor măsuri fiscal-bugetare prevăzute de OUG 156/2024. Scopul este reducerea cheltuielilor de funcționare și eficientizarea activității instituțiilor din subordine, prin integrarea unor servicii și digitalizarea completă a unor procese.
Conform deciziilor aprobate miercuri de Consiliul Local, numărul total de posturi din aparatul de specialitate al Primarului Sectorului 6 va fi de 649, dintre care 348 sunt alocate Poliției Locale. Aceasta va trece printr-o restructurare semnificativă, care include desființarea a 50 de posturi și a compartimentelor administrative precum cele de resurse umane, financiar, juridic sau relații cu publicul. Activitățile acestora vor fi preluate de structurile de specialitate din cadrul primăriei.
Totodată, Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Sector 6 va fi reorganizată din instituție cu personalitate juridică într-una fără personalitate juridică, rămânând sub autoritatea Consiliului Local. În urma acestei măsuri, vor fi desființate compartimentele suport dar și nouă posturi, iar activitățile administrative vor fi preluate, de asemenea, de primărie.
Reorganizarea vine în contextul trecerii la digitalizarea completă a registrelor de stare civilă și a cărților de identitate electronice, potrivit modificărilor legislative recente.
"Acest lucru implică un suport considerabil din partea structurii IT din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 6", se menționează în document, scrie Agerpres.
Autoritățile locale spun că aceste măsuri sunt menite să contribuie la o administrație publică mai eficientă, mai modernă și mai responsabilă din punct de vedere bugetar.