x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Raportul accidentului de la Baloteşti, public după 19 ani de la nenorocire: defecţiuni la motoare

de M.Z.   •   31 Mar 2014   •   09:13
Raportul accidentului de la Baloteşti, public după 19 ani de la nenorocire: defecţiuni la motoare 418
Foto: Agerpres
Raportul despre accidentul aviatic de la Baloteşti a fost făcut public după 19 ani de la tragedie. În raport se vorbeşte despre defecţiuni tehnice la motoare, dar şi despre posibila incapacitate a pilotului de a redresa avionul. 
 
Pe 31 martie 1995, un Airbus A310 s-a prăbuşit în apropierea localităţii Baloteşti, la 20 de kilometri de Bucureşti. 59 de oameni şi-au pierdut viaţa atunci. 

Ancheta în cazul celui mai grav accident aviatic din istoria României - în care 59 de persoane au murit, printre care nouă români - a fost finalizată în anul 2000, dar abia acum a fost făcut public raportul.

În raportul accidentului aviatic se vorbeşte despre o problemă la motoarele apartului, incapacitatea pilotului comandant, dar şi despre faptul că pilotul nu a luat suficiente măsuri. 


În acest caz este vorba despre o prăbuşire a avionului determinată de defecţiuni tehnice la unul din motoare, împreună cu eroarea umană a pilotului.
 
Pe 31 martie 1995, avionul decolase de pe aeroportul Otopeni spre Bruxelles. După numai două minute însă, aparatul de zbor care intrase cu doar un an în urmă în serviciul companiei aeriene naţionale TAROM s-a prăbuşit în zona Baloteşti.

Avionul ajunsese la o altitudine de 1.200 de metri şi, la scurt timp după ce a făcut virajul spre Ploieşti, a intrat în picaj şi s-a izbit de sol.
 
Toţi pasagerii şi toţi membrii echipajului, 59 de oameni, şi-au pierdut viaţa. La bordul aeronavei se aflau erau 49 de pasageri şi 10 membri ai echipajului: trei americani, un francez, un olandez, doi spanioli, un thailandez, nouă români şi 32 de belgieni.

Ulterior, ancheta a dat drept cauze ale accidentului o problemă la motorul stâng al avionului, dar şi incapacitatea pilotului şi a copilotului de a redresa aeronava.
 
Accidentul de la Baloteşti este cel mai grav din România şi, în acelaşi timp, cel mai grav accident în care a fost implicată o aeronavă a unei companii aeriene româneşti.

 
sati