Antena 3 CNN Actualitate Românii pot folosi, de acum, aplicaţia pentru noul buletin electronic. De unde se descarcă și cum funcționează

Românii pot folosi, de acum, aplicaţia pentru noul buletin electronic. De unde se descarcă și cum funcționează

Mia Lungu
3 minute de citit Publicat la 11:50 11 Iun 2025 Modificat la 11:50 11 Iun 2025
specimen model carte de identitate electronica buletin cu cip
Specimen carte de identitate electronică. Sursa foto: Facebook/ Ministerul Afacerilor Interne

A fost lansată aplicația dedicată cărților de identitate electronice (C.E.I.), cu ajutorul căreia cetățenii români pot explora beneficiile noilor buletinelor.

Aplicația care poate fi descărcată la adresa https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei se instalează doar pe o staţie de lucru PC sau laptop, a transmis Ministerul Afacerilor Interne într-un comunicat de presă, citat de Agerpres.

Pe HUB-ul de servicii electronice al MAI a fost publicat un Ghid pentru utilizarea aplicaţiei dedicate cărţii electronice de identitate.

Aplicaţia dedicată cărţii electronice de identitate permite utilizatorilor, într-un format modern şi uşor de utilizat, vizualizarea informaţiilor personale înscrise pe CEI (inclusiv domiciliul şi reşedinţa), autentificarea în sisteme informatice, precum şi semnarea electronică a documentelor folosind semnătura electronică avansată.

Documentele semnate cu certificatul pentru semnătură electronică avansată emis de MAI au aceeaşi valoare ca documentele semnate olograf.

Pentru a folosi cartea electronică de identitate este nevoie de un cititor de carduri

Aplicaţia oferă și posibilitatea vizualizării informaţiilor înscrise în certificatele digitale emise de MAI care sunt stocate pe CEI, precum şi resetarea PIN-urilor de autentificare şi de semnare (opţiune utilă în situaţia în care utilizatorul a uitat PIN-ul stabilit iniţial).

Pentru a utiliza cartea electronică de identitate este nevoie de un cititor de carduri (integrat în laptop, tastatura PC sau conectat extern) şi de aplicaţia dedicată CEI.

Potrivit MAI, în prezent, specialiştii lucrează la dezvoltarea unei aplicaţii care va permite dematerializarea CEI, respectiv transformarea acesteia într-un document digital, accesibil cetăţenilor pe smartphone în orice moment, acest serviciu electronic fiind prevăzut în cadrul proiectului D4eID – Digitalizare pentru promovarea cărţii de identitate, finanţat prin PNRR, cu termen de finalizare luna mai 2026.

Avantajele buletinului electronic

* Elemente avansate de securitate, care oferă o protecţie crescută împotriva falsificării sau a furtului de identitate

* Posibilitatea de a folosi documentul ca act de călătorie în interiorul UE

* Acces facil la servicii electronice, inclusiv posibilitatea utilizării semnăturii electronice

Ce este Carte Electronică de Identitate

„Cartea electronică de identitate este un document cu un format modern, este un document care are un cip şi în acest cip sunt 11 servicii digitale şi facilitează o interacţiune mai bună a cetăţeanului cu autorităţile publice. Nu se limitează în niciun fel libertăţile individuale ale cetăţenilor prin această carte electronică de identitate. Similar acestei cărţi sunt alte asemenea modele în spaţiul Uniunii Europene.

Este concepută pentru a oferi siguranţă, o siguranţă crescută pentru a preveni fraudele, falsurile documentelor şi, bineînţeles, furtul de identitate. Din punctul nostru de vedere, această carte de identitate oferă elemente de protecţie de ultimă oră”, a declarat secretarul de stat în Ministerul de Interne, Bogdan Despescu, pe 21 martie.

El a adăugat că proiectul cărţii electronice de identitate este inclus în PNRR, ţinta fiind eliberarea a cinci milioane până în luna iunie 2026.

„Această carte nu conţine funcţii care permit urmărirea geografică. Aşa cum ştim, pe baza unor dispozitive, există posibilitate, dar această carte nu permite localizarea din punct de vedere al urmăririi geografice. Cipul este similar cu cel din paşapoartele pe care le folosim astăzi şi pe care le folosim în deplasările în afara ţării, mai ales în zona externă Schengen. Informaţiile sunt accesibile numai titularului cărţii”, a explicat Bogdan Despescu. 

A fost lansat și serviciul electronic de atestare a domiciliului/reşedinţei

Începând de marţi, 10 iunie, prin HUB-ul de servicii electronice va fi disponibil serviciul electronic de atestare a domiciliului/reşedinţei, mai anunță MAI.

Astfel, utilizatorii vor putea obţine online, prin intermediul HUB-ului, un certificat care atestă adresa de domiciliu sau reşedinţă, semnat electronic cu certificat calificat de către Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor pe care îl vor putea transmite pe email oricărei persoane juridice sau fizice interesate.

Prima versiune a acestui serviciu va permite obţinerea unui certificat în limba română, dar ulterior va fi disponibilă o versiune multilingvă pentru a putea fi folosit de români în alte ţări din Uniunea Europeană, fiind semnat cu un certificat calificat recunoscut la nivelul UE.

Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru cetăţenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close