Antena 3 Actualitate Sănătate Cum să mănânci cozonac de Crăciun, fără să te îngraşi. Dr. Pleşea, exemple de meniu de sărbătoare: "E o strategie"

Cum să mănânci cozonac de Crăciun, fără să te îngraşi. Dr. Pleşea, exemple de meniu de sărbătoare: "E o strategie"

de Milena Niță    |    25 Dec 2021   •   13:33
Cum să mănânci cozonac de Crăciun, fără să te îngraşi. Dr. Pleşea, exemple de meniu de sărbătoare: "E o strategie"
Sursa foto: Colaj Agerpres/Facebook

Există o strategie de consum a dulciurilor, în special a cozonacului, pentru a ne putea bucura de el de Crăciun şi fără să ne trezim cu kilograme în plus.

Astfel, pentru a şti cum să mâncăm echilibrat în aceste zile de sărbătoare, medicul nutriţionist Ruxandra Pleşea ne face câteva recomandări, inclusiv un exemplu de meniu pentru o zi de sărbătoare.

"În zilele de Sărbătoare, prăjiturile şi dulciurile se mănâncă întotdeauna după masă, niciodată singure… Alăturarea zahărului de alimente bogate în fibre, proteine şi puţină grasime, va echilibra indicele glicemic al întregii mese şi va stabiliza mai bine glicemia, inulina, hormonii de stres şi greutatea (desigur, obiceiuri practicate pe termen lung).

Pentru a nu încheia perioada de Sărbători cu +2-4 kg, vă propun următoarea strategie de consum a dulciurilor:

1. Le mâncaţi la mese ce conţin mai puţini carbohidraţi (adică pâine, mămăligă, orez  cartofi),  ca în exemplele următoare, dar nu toate în aceeaşi zi

Mic dejun cu tobă, piftie+ andive cu muştar+ cozonac cu cafea

Prânz cu ciorbă de porc+ cârnaţi + salată de varză roşie sau mâncare de varză +o felie de tort festiv

Cina cu friptură de porc+ legume coapte (sfeclă, morcovi, broccoli)+ prăjituri de casă.

2. Bucuraţi-vă de dulciuri de casă, cu nuci şi fructe, şi evitaţi-le pe cele din magazine preparate cu margarină, coloranţi şi aditivi.

3. Nu săriţi peste mese nici înainte şi nici după consumul de dulciuri în speranţa că "veţi salva calorii". De obicei, această strategie duce la înfometare, pierderea controlului şi la consum şi mai mare de dulciuri. Nu vă înfometaţi!

4. Alegeţi dulciuri care se mestecă timp îndelungat, cu mai multe fibre, fructe, nuci, alune şi nu dulciuri ce se topesc imediat (bezele, creme, spume). Satisfacţia este mai bună după un timp mai lung de mestecat şi se consumă şi cantităţi mai mici de dulciuri.

5. Nu staţi în bucătărie şi în apropierea dulciurilor mai mult decât este nevoie... Ochii văd, inima cere...

Bucuraţi-vă de cele mai bune şi frumoase dulciuri, preparate cu ingrediente naturale şi care şi-au "câştigat prin luptă dreaptă" locul în dieta voastră minunată. Fiţi pretenţioşi! Meritaţi!", a recomandat medicul nutriţionist Ruxandra Pleşea, pe pagina de Facebook.

×
Subiecte în articol: masă Crăciun cozonac ruxandra plesea
Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal
Parteneri
x close