Antena 3 CNN Actualitate Video. Imagini dramatice din momentul salvării din valurile Mării Negre a marinarilor ucraineni naufragiați

O navă sub pavilion ucrainean s-a scufundat, joi, în largul Mării Neagre, la 150 de kilometri de țărmul nostru, in cauza unei furtuni puternice. Nava românească GSP Falcon, sub conducerea comandantului Victor Marina, a fost trimisă în ajutor și a reușit să salveze 10 marinari ucraineni. Din păcate două persoane, printre care și căpitanul navei naufragiate, și-au pierdut viața.

Sursa foto: captura video
de Gabriel Dano    |    12 Mar 2021   •   18:56

Nava sub pavilion ucrainean transporta cărbuni și venea spre Constanța. La 04:40 dimineața, GSP Falcon a recepționat un mesaj de urgență de la nava ”Volgo Balt 179”. Operațiunea de Salvare a început fără întârziere, în condiții meteo deosebit de dificile 50 km/h și valuri de 4 metri.

Ultimul mesaj transmis de ”Volgo Balt 179” a fost de abandon navă. La bordul navei se aflau 13 persoane, 12 bărbaţi şi o femeie, toţi cetăţeni ucraineni.

Căpitanul navei GSP Falcon: Mulțumim lui Dumnezeu că am reușit să ajungem suficient de repede

Comandantul GSP Falcon, Victor Marina, a detaliat într-un comunicat, cum a descurs salvarea și transportarea în siguranță la mal a celor zece marinari naufragiați în largul Mării Negre.

"Ieri, 11 martie a.c. GSP Falcon a intervenit prompt la apelul de urgență lansat de echipajul  cargo-ului Volgo Balt 179. În doar 10 minute de la recepționarea SOS-ului GSP Falcon a ridicat ancora. Participarea GSP la operațiunea de salvare s-a încheiat în această dimineață, ora 07:00 (12 martie), cu transportarea în siguranță a echipajului salvat, la dana de pasageri a Portului Constanța. Am recepționat mesajul de ajutor. Ultimul mesaj pe care l-am primit a fost "ne scufundăm", după care liniște totală. Nu a răspuns nimeni la chemările noastre.

Am decis împreună cu colegii  mei  de  pe  comandă  și  să  ne  deplasăm  către  locul  naufragiului.  Am  informat conducerea companiei și autoritățile de la care am primit undă verde și încurajări, cum era firesc.  Am plecat cât am putut de repede la o distanță de aproximativ 18 mile nautice", a declarat comandantul navei GSP Falcon, Victor Marina.

"La 6:50 am văzut prima plută. Am fost bucuroși că am văzut pluta pentru că nu a folosit nimeni mijloace vizuale sau auditive de semnalizare. În plută se afla o singură persoană. Ridicarea acestuia la bord s-a făcut cu un mijloc specific transferului de personal offshore. Persoana era șocată de cele întâmplate", a subliniat acesta.

Mulțumim lui Dumnezeu că am reușit să ajungem suficient de repede încât să îi salvăm pe cei zece. Ne pare nespus să rău că nu am avut cum să îi salvăm pe toți", a mai declarat comandantul.

Victor Marina este la comanda navei GSP Falcon de un an. După absolvirea Institutului de Marină Civilă din Constanța (actual UMC), Victor Marina a acumulat 24 de ani experiență în domeniu, dintre care 9 la GSP. Acesta are 47 de ani și 3 copii.

sursa imagini: GSP Falcon

Raportul, succint, al participării GSP Falcon la operațiunile de salvare a echipajului Volgo Balt 179

"La  10 minute de la primirea mesajului de urgență GSP Falcon a ridicat ancora și s-a deplasat rapid la locul naufragiului. Volgo Balt 179 nu a răspuns chemărilor GSP Falcon. Ultimul mesaj recepționat: ne scufundăm. GSP Falcon a fost desemnat On Scene Comander. La comanda operațiunilor de căutare și salvare. Zece marinariau fostsalvați din apele mării. Singura femeie din echipajul ucrainean evacuată de urgență cu elicopterul GSP, în urma agravării stării sale de sănătate. Restul  de  nouă  marinari  au  primit  îngrijiri  la  spitalul  navei  GSP  Falcon  și  au  fost transportați în condiții de siguranță și securitate la dana de pasageri din Portul Constanța

Cu regret, anunțăm că doi membri ai echipajului ucrainean au fost găsiși fărăsuflare la locul naufragiului. Am reușit să recuperăm un trup neînsuflețit, transportat de asemenea în Portul Constanța. Un membru al echipajului este dispărut în apele mării.

După  peste 8 ore de căutări, GSP Falcon a transportat marinarii naufragiați la port, operațiunea fiind continuată de ambarcațiunile autorităților române. Condoleanțelenoastre se îndreaptă către familiile îndurerate în urma pierderii celor trei marinari din naufragiul Volgo Balt 179", se precizează în comunicat.

Marinarii au fost transportaţi la dana de pasageri din Portul Constanţa la finalizarea operaţiunilor de salvare.

×
Subiecte în articol: naufragiu
Parteneri
Infractorii români care au speriat America