Honda a lansat modelul Accord 2013 şi a prezentat noua versiune hibrid

de N.B.    |    06 Sep 2012   •   15:50
Honda a lansat modelul Accord 2013 şi a prezentat noua versiune hibrid Foto: honda.com

Honda Accord a ajuns la cea de-a noua generaţie lansată pe piaţă. Modelul 2013 va ajunge pe piaţa americană luna aceasta şi odată cu inovaţiile de pe noul Accord, Honda a prezentat şi varianta hibridului pe care îl pregăteşte.

Spre deosebire de vechiul Accord hibrid, care nu a mai ajuns pe piaţă din cauza nemulţumirii publicului că nu face suficientă economie de combustibil pentru minusul de performanţă pe care îl avea faţă de modelul pe benzină, Honda şi-a schimbat filosofia în ceea ce priveşte tehnologia nouă în maşinile hibride.

În trecut, Honda evita să folosească tehnologie şi costuri în plus pentru hibrizi. Pentru noul Accord Hibrid Plug-In, Honda a creat o arhitectură specială, de serie şi nu a pornit de la maşina pe benzină, pe care să o dezvolte într-un hibrid.

Dotată cu o baterie de 6,7-kWh, noua propunere de la Honda pentru hibrizi funcţionează ca o maşină electrică până la viteze de peste 80-90 km/h. Primii kilometri de drum, în condiţiile în care vitezele respective nu sunt atinse şi bateria are suficientă putere, motorul pe benzină nu porneşte. În cazul în care bateria rămâne fără energie, motorul pe benzină porneşte şi pune în funcţiune un generator care să furnizeze electricitate bateriei.

La viteze mari, în regim de autostradă, motorul pe benzină, cu o capacitate de doi litri, patru cilindri şi 137 de cai putere, preia controlul fiind mai economic decât cu energia electrică. La viteze mai mari, motorul electrici poate intra în acţiune pentru a oferi un plus de putere, iar în condiţiile accelerării, cele două motoare colucrează pentru a da mai multă putere decât ar fi fost dezvoltată de oricare dintre ele individual.

Accordul hibrid are trei moduri de conducere: Normal, Hybrid Vehicle (HV) şi Hybrid Vehicle charge. În modul Normal, maşina funţionează pe baza motorului electric până la viteze mari sau până se termină bateria, după care porneşte motorul pe benzină pentru generare de electricitate sau menţinerea vitezelor mari.

HV este un mod care păstrează energia electrică pentru a fi utilizată mai târziu. Motorul pe benzină este pornit pentru a furniza energie electrică prin generator, iar motorul electric nu consumă din baterie.

HV charge este folosit pentru a reîncărca o baterie golită. Motorul pe benzină este folosit pentru încărcarea bateriei.

Cu ajutotul încărcătorului, bateria poate ajunge la capacitate maximă în mai puţin de o oră de conectare la o sursă de curent electric. O parte negativă este faptul că aceasta ocupă o porţiune mare din portbagaj.

x close