x close

INCOME. Românii cu spirit antreprenorial, descurajaţi din start să îşi deschidă propriile business-uri

de S.T.    |    07 Feb 2015   •   14:57

România ocupă ultimul loc în Uniunea Europeană după numărul de IMM-uri active. Avem mai puţin de 430.000 de întreprinderi mici şi mijlocii active în economie. E drept, românii cu spirit antreprenorial sunt descurajaţi din start să îşi deschidă propriile business-uri. Zecile de acte, avize sau aprobări de tot felul, cu alte cuvinte biriocraţie excesivă. Să luăm câteva exemple.

Dacă vreţi să deschideţi un restaurant, aveţi de făcut acte începând de la înfiinţarea firmei, până la avize de la Pompieri, Protecţia Mediului, Direcţiile de Sănătate Publică şi Sanitar-Veterinară. Iar lista continuă. Nu putem să nu menţionăm însă de Protecţia Consumatorului şi Garda Financiară. După aprobările iniţiale, aceste două instituţii vă vor fi alături pe tot parcursul derulării afacerii dumneavoastră. Controalele vor fi dese şi regulate. Evident, pentru ca statul să se asigure de corectitudine si bună funcţionare.

Dacă va gândiţi să vă apucaţi de construcţii, totul începe cu obţinerea unui certificat de urbanism. Dar pentru a-l obţine aveţi nevoie de alte documente. Apoi, vă mai trebuie un studiu geotehnic, proiect de autorizare, avize şi acorduri solicitate prin Certificatul de urbanism şi în final autorizaţia de construcţie. Abia după ce obţineţi toate aceste documente începe etapa a doua - acte pentru execuţia construcţiei. Aici mai aveţi de luat o serie de semnături de la Primărie, Inspectoratul de stat în construcţii şi Pompieri.

Asta este situaţia în domeniul construţiilor. Însă, dacă intenţionaţi să vă deschideţi o mică afacere cu producţie, necesarul de acte diferă de la un domeniu la altul. Pentru cosmetice, spre exemplu, prima autorizaţie pe care trebuie să o obţineţi este de la Agenţia Naţională a Medicamentului, pentru punerea pe piaţă. Este obligatoriu să deţineţi un buletin de analiză eliberat de un laborator autorizat - cam greu de găsit în piaţă - un certificat de evaluare a riscului şi încă unul tehnic pentru FIECARE INGREDIENT folosit la prepararea produselor.

Odată depuse aceste documente la Ministerul Sănătăţii, veţi aştepta emiterea certificatului de înregistrare. Să nu uităm de Autorizaţia Sanitară de la Direcţia de Sănătate Publică sau de cea de funcţionare, eliberată de Primărie.

Aşadar, deşi toate aceste proceduri birocratice care durează săptâmâni bune descurajează, sfatul nostru este să vă înarmaţi cu răbdare şi să vă puneţi business-ul pe picioare.

ACTE NECESARE PENTRU UN RESTAURANT

 1. Registrul Comerţului - înfiinţare firmă/ punct de lucru
 2. Pompieri
 3. Protecţia Mediului
 4. Direcţia de Sănătate Publică
 5. Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor
 6. Ministerul Agriculturii (licenţe fabricaţie)
 7. Uniunea Producătorilor de Fonograme, Uniunea Compozitorilor sau CREDIDAM
 8. Primărie
 9. Protecţia Consumatorului
10. Garda Financiară

ACTE NECESARE PENTRU CONSTRUCŢIA UNUI IMOBIL
1. Certificat de urbanism - primărie/ preşedinte CJ cu avizul primarului
          - planuri topografice/cadastrale vizate de Oficiul de Cadastru
          - posibil expertiza tehnică Ministerul Transporturilor
          - posibil PUD/PUZ - aprobat de Consiliul Local
2. Studiu geotehnic
3. Proiect de autorizare (D.T.A.C.)
4. Avize şi acorduri solicitate prin Certificatul de Urbanism (aviz de mediu,
avize de la furnizorii de utilităţi urbane prezente în zonă - electricitate,
alimentare cu apă şi canalizare, gaze, salubritate).
5. Autorizaţia de construire - dosar complet autorizare la Primărie
6. Execuţia construcţiei (cf proiect tehnic)
          - notificare Primărie şi Inspectorat de Stat în Construcţii
            cu 5 zile înainte de începerea lucrărilor
          - întocmire Cartea tehnică a construcţiei
          - recepţia clădirii
          - autorizaţie de securitate la incendiu

ACTE NECESARE PENTRU PRODUCŢIA DE COSMETICE
1. Autorizaţie de Punere pe Piaţă - Agenţia Naţională a Medicamentului
2. Notificare produs la Ministerul Sănătăţii
          - buletin analiză produs (laborator)
          - document evaluare risc sănătatea umană
          - certificat tehnic pentru fiecare ingredient şi reţetă
3. Certificat de înregistrare - Ministerul Sănătăţii
4. Autorizaţia Sanitară - Direcţia de Sănătate Publică
5. Autorizaţie de funcţionare - Primărie

Citeşte şi:

INCOME: S-a dat startul la loteria bonurilor fiscale. Alin Burcea: Transformăm 20 de milioane de români în inspectori fiscali

INCOME. Fiscul extinde proiectul de verificare a marilor averi. Vicepreşedintele ANAF: Au fost selectate în jur de 4.800 de persoane

Vezi AICI ediţia integrală a emisiunii "Income Magazine cu Adrian Măniuţiu".

Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati