Alimente care nu trebuie să lipsească din dieta alimentară în sezonul rece

de Georgiana Adam    |    19 Noi 2020   •   15:50
Alimente care nu trebuie să lipsească din dieta alimentară în sezonul rece unsplash.com

Fiecare anotimp aduce schimbări în regimul alimentar și stilul nostru de viață, așa că trebuie să ne adaptăm întocmai și să prioritizăm nevoile organismului.

Dacă vara organismul își procură nutrienții esențiali din fructe și legume, pe timp de iarnă regimul alimentar se schimbă și este nevoie de mai multe alimente pentru o dietă sănătoasă. Vezi ce trebuie să includă regimul alimentar în sezonul rece pentru a preveni apariția diferitelor afecțiuni sezoniere.

Dacă locuiești la curte, acesta lucru poate fi un avantaj deoarece îți poți amenaja o seră pentru a beneficia de fructe și legume proaspete tot anul, dar poți avea și animale care să-ți furnizeze ouă sau carne proaspătă. Ofertele de pe piață sunt variate în ceea ce privește vânzare animalelor sănătoase și poți găsi cele mai bune prețuri pentru vaci de vânzare, care să-ți asigure zilnic lapte proaspăt. Pentru că alimentația este extrem de importantă pentru îmbunătățirea sistemului imunitar, iată care sunt produsele care nu trebuie să lipsească din dieta zilnică.

Lactate

Lactatele mențin sănătatea sistemului osos și previn apariția afecțiunilor ce pot apărea odată cu înaintarea în vârstă. Aportul zilnic de calciu de care are nevoie organismul poate fi asigurat prin consumul de lapte, brânză sau iaurt. Acestea sunt și o sursă bogată de vitamina D, esențială pentru fixarea calciului în oase.

Legume proaspete de sezon

Fiecare sezon aduce gusturi noi datorită legumelor proaspete și pline de antioxidanți. În sezonul rece este recomandat consumul de dovleac, morcovi, legume galbene și portocalii. Este recomandat să fie consumate legumele crude sau cât mai puțin procesate termic, pentru a nu-și pierde din proprietăți.

Cereale integrale

Acestea sunt o sursă bogată de carbohidrați complecși, alți nutrienți esențiali de care are nevoie corpul pentru a funcționa normal, dar au și capacitatea de a reduce colesterolul și de a regla glicemia. Surse bogate de carbohidrați complecși sunt leguminoasele precum lintea, năutul, mazărea sau fasolea.

Carne proaspătă

Carnea este cea mai importantă sursă de proteină și nu trebuie să lipsească din dieta alimentară a sezonului rece. Este recomandată carnea de pește, deoarece este o sursă de grăsimi sănătoase, dar și carnea roșie, carnea de pui și curcan.

Fructe

Consumate proaspete, întregi sau sub formă de sucuri, fructele sunt pline de vitamine, minerale și fibre, nutrienți esențiali pentru un organism sănătos. Meniul zilnic trebuie să includă fructe, chiar până la trei porții pe zi, o diversitate cât mai mare. În sezonul rece sunt recomandate citricele, deoarece au un conținut ridicat de vitamine.

Nu uita nici de probioticele naturale ce pot fi obținute din alimente fermentate precum iaurt, kefir și murături. Acestea împiedică dezvoltarea microorganismelor care pot duce la infecții în corp. De asemenea, condimentele nu trebuie să lipsească din meniul zilnic, deoarece favorizează funcția vasodilatatoare a corpului. Sunt recomandate condimente precum: piper, scorțișoară, chili, curcuma sau cuișoare, deoarece contribuie la creșterea temperaturii corporale.

Alimentația în sezonul rece trebuie aleasă cu grijă, deoarece este un element esențial pentru un organism sănătos în fața gripelor și răcelilor de sezon.

  • x close