Antena 3 CNN Economic Conținut plătit Gestionarea stocului: 4 paşi de urmat

Gestionarea stocului: 4 paşi de urmat

Succesul afacerii tale depinde de măsura în care răspunzi la cererea pieţei. Indiferent că ai un spaţiu comercial sau un site de vânzări, gestionarea stocurilor reprezintă un element esenţial.

Gestionarea stocului: 4 paşi de urmat
Sursa foto: Unsplash.com
de Redacția Antena 3 CNN    |    10 Mai 2022   •   16:05

Controlul asupra mărfurilor disponibile înseamnă acel echilibru între bunurile cele mai căutate şi cele greu vandabile. Nu-ţi doreşti nici să rămâi cu marfă multă în depozit, dar cu atât mai puţin să nu poţi prelua sau onora comenzi din cauza stocului. Iată ce paşi trebuie să urmezi pentru a avea întotdeauna disponibilitate la produse:

Împarte bunurile pe categorii

Clasificarea inventarului pe categorii de produse te poate ajuta să ai o mai bună imagine de ansamblu. Totul depinde şi de spaţiul în care stochezi marfa. Dacă ai acces la un producător sau un furnizor de încredere, te poţi baza pe stocurile acestuia. În schimb, dacă trebuie să prezinţi marfa înainte de a o vinde, trebuie să te preocupe amenajarea unui spaţiu de depozitare. În funcţie de dimensiunile şi configuraţia acestuia vei putea vedea care categorie de produse scade şi când este momentul să înnoieşti stocurile.

Apelează la tehnologie

Epoca în care evidenţa stocurilor era ţinută în registre şi repertoare s-a încheiat de câteva generaţii. În gestionarea stocurilor, resursa umană are nevoie de ajutorul tehnologiei. Din fericire există o mulţime de soluţii software pentru acest tip de activitate. Alege un soft intuitiv, care se sincronizează cu casele de marcat ale magazinului tău şi emite alerte atunci când se atinge un prag minim de produse în depozit. Acesta este şi rolul unora dintre informaţiile stocate de codurile de bare de pe preţurile de la raft sau de pe etichetele produselor. Soluţia inteligentă este la fel de eficientă pentru magazinele online, pentru cele cu prezenţă fizică şi chiar pentru gestionarea ambelor variante ale afacerii tale: atunci când un produs se vinde pe site, softul magazinului fizic îl scade din inventar şi invers.

Caută furnizori de încredere

Cea mai profitabilă variantă pentru magazinul tău este să cumperi direct de la producători. Elimini astfel o serie de intermediari care adaugă în preţul lor de vânzare comisioane pentru a-şi recupera serviciile prestate. Să luăm cazul unui magazin alimentar. Dacă ai alertă de stoc la sosul de tomate, trebuie să cauţi cea mai avantajoasă ofertă pentru tine. Ideal ar fi să ai acces direct la cel mai mare producător din ţară, dar sediul acestuia este la celălalt capăt al ţării. Din raţiuni de timp şi logistică, poţi apela la un distribuitor de sos de tomate Regal, care îţi poate onora comanda în cel mai scurt timp, la un preţ avantajos. Principiul este valabil pentru orice produs, fie el alimentar, vestimentar sau de alt tip.

Adaptează oferta la cerere

De-a lungul unui an, cererea clienţilor variază în funcţie de sezon. Cu cât te adaptezi mai rapid la nevoile pieţei, cu atât vei fi mai căutat. Sărbătorile legale, perioada vacanţelor, reducerile mari, lichidările de stoc sunt doar câteva momente de care trebuie să ţii cont. Povestea cu gospodarul care îşi fabrică vara sanie şi iarna car este doar pentru înţelepciunea populară. Dacă omul caută anvelope de iarnă după ce a căzut prima zăpadă, tu trebuie să le ai în stoc şi să i le livrezi în cel mai scurt timp.

Gestionarea stocurilor reprezintă un element esenţial al afacerii tale. Pentru a fi competitiv trebuie să ai întotdeauna ceea ce se caută. Adaptarea inventarului la nevoile pieţei pe care o urmăreşti este o măsură intuitivă care îţi poate spori prestigiul. Îmbină resursa umană cu tehnologia pentru a avea acces în timp real la stocurile magazinului tău.

×
Parteneri
Guvernul a decis: Toate pensiile vor fi livrate înainte de Paşte!
x close