Antena 3 CNN Economic Încă o companie anunţă că întârzie facturile la energie. "Unele categorii de clienți trebuie să depună cereri pentru plafonare"

Încă o companie anunţă că întârzie facturile la energie. "Unele categorii de clienți trebuie să depună cereri pentru plafonare"

În plin haos pe piaţa de energie electrică, marii furnizori de curent trimit mesaje clienţilor prin care îi înştiinţează ce se va întâmpla cu facturile.

Încă o companie anunţă că întârzie facturile la energie. "Unele categorii de clienți trebuie să depună cereri pentru plafonare"
Sursa foto: Getty Images
de Georgiana Adam    |    25 Feb 2023   •   00:00

Marii furnizori de energie întârzie în continuare cu emiterea facturilor, iar după Hidroelectrica şi Enel, o altă mare companie îşi anunţă clienţii că facturile la energie electrică vor întârzia.

Companiile nu au mai trimis facturile de luni bune, unele de mai mult de șase luni, altele de la începutul anului, de când au intrat în vigoare modificări legislative în domeniul energiei. 

Spre exemplu, Electrica Furnizare transmite că realizează o serie de optimizări ale sistemului informatic de facturare în vederea implementării celor mai recente modificări legislative, "motiv pentru care emiterea facturilor poate înregistra întârzieri, atât pentru facturile în format fizic, cât și pentru cele electronice".

Clienții Electrica Furnizare au fost informați cu privire la situația menționată pe diferite canale de comunicare, potrivit companiei. 

Citeşte şiSe schimbă Legea cardurilor de energie, abia adoptată. Fără plata facturilor prin intermediul Poştei Române

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

Pentru a veni în întâmpinarea clienților, Electrica Furnizare le pune la dispoziție un formular unic de contact, unde aceștia se pot adresa furnizorului pentru orice nelămuriri referitoare la procesul de facturare și modul de plată a facturilor, inclusiv cu privire la plata eșalonată.

"Electrica Furnizare își încurajează clienții să acceseze canalele de comunicare online pentru a beneficia simplu și rapid de o informare completă cu privire la orice noutăți în relația cu furnizorul. 

De exemplu, pentru detalii cu privire la măsurile de sprijin acordate clienților de energie electrică și gaze naturale ce urmează să fie evidențiate în cadrul facturilor, precum și referitoare la modul de aplicare a acestora, clienții pot consulta pagina dedicată din site-ul companiei", transmite compania, potrivit economedia.ro.

"Plafonarea prețurilor la energie pentru perioada 1 ianuarie 2023-31 martie 2025 va fi aplicată automat pentru clienții casnici, în funcție de consumul lunar înregistrat, fără a fi nevoie să întreprindă vreun demers.

Ca excepție, anumite categorii particulare de clienți casnici trebuie să depună cereri și declarații pentru a beneficia de măsurile de sprijin", se mai arată pe site-ul companiei.

Este vorba despre utilizatorii de aparate medicale alimentate de la rețeaua electrică, persoane care au în întreținere cel puțin trei copii cu vârsta de până în 18 ani, respectiv 26 de ani în cazul în care urmează o formă de învățământ şi cei cu membri ai unei familii monoparentale, care are în întreținere cel puțin un copil cu vârsta de până la 18 ani care urmează o formă de învățământ.

În aceeași situație se află și Enel care întârzie de aproape două luni facturile la energie electrică, după ce a transmis un mesaj clienților săi.

"Bun găsit,

Așa cum știi, cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrică și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022*.

În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative.

Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere. 

Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie.

*Noua legislație, intrată în vigoare începând cu data de 16 decembrie 2022, completează măsurile dedicate pieței energiei electrice și gazelor naturale prevăzute de O.U.G. nr. 27/2022 (cu modificările și completările ulterioare), aplicabile perioadei 16 decembrie 2022– 31 martie 2025.

Mereu alături de tine,

Echipa Enel", este mesajul Enel transmis clienţilor săi.

"În perioada 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025, toți clienții Enel Energie beneficiază de plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale.

Noul pachet de măsuri de sprijin vine în completarea OUG 27/2022, modificată și completată ulterior prin Legea nr. 357/2022", se precizează pe site-ul companiei.

Cum plăteşti factura online cu cardul de energie, în două minute. Explicaţii pas cu pas

Plata facturilor cu cardul de energie se poate face şi online, în câţiva paşi simpli care durează câteva minute.

Tot ce aveţi de făcut este să intraţi pe site-ul Poştei Române şi să accesaţi aplicaţia de acolo, care vă îndrumă pas cu pas spre ce aveţi de făcut.

Iată, mai pe larg, tot ce aveţi de făcut pentru a plăti factura online cu cardul de energie.

1. Intraţi pe site-ul posta-romana.ro şi accesaţi secţiunea Compensare energie, din stânga sus.

2. Completaţi, în formularul de acolo, furnizorul de energie pentru care faceţi plata sau asociația de proprietari/locatari şi codul de identificare fiscală (CIF) al acestuia.

3. Scrieţi apoi codul cardului de energie și, ulterior, codul numeric personal (CNP) al unuia dintre beneficiarii cardului de energie.

Codul cardului de energie se află în spațiul destinat informațiilor personale (nume, adresă etc.), ca în exemplul de mai jos: cel din cadranul roşu.

4. Încărcarea online a documentelor - factură și card de identitate. După ce aţi completat toate câmpurile necesare, apăsaţi pe butonul Trimite.

5. Veţi primi pe e-mail confirmare că solicitarea de plată a fost înregistrată. În cel mult cinci zile mai primiți, tot pe e-mail, o altă confirmare că cererea v-a fost rezolvată.

Citește și: Un furnizor de energie electrică i-a anunţat pe români că nu le prelungeşte contractele

Cum se plăteşte cu cardul de energie în zonele fără internet

De asemenea, ministrul a prezentat modalitatea în care vor fi folosite cardurile în zonele în care nu există acces la internet.

"Poștașul va avea cu el factura fiscală, chitanța și dovada serviciilor de mandat poștal și le va completa de mână.

Când se va întoarce la oficiul poștal, acesta va introduce datele notate în sistemul informatic", a explicat Marcel Boloș.

Iniţial, ar fi trebuit ca 2.800.000 de persoane să primească în mod direct cardurile, dar peste 500.000 de persoane au fost deja declarate respinse pe motiv că veniturile lor depășeau plafonul stabilit de 2.000 de lei. 

Vezi şi: Când expiră banii de pe cardul de energie. Data până la care românii pot plăti factura cu voucherul

Plățile vor putea fi făcute în trei moduri, fie direct la oficiul poștal, fie la domiciliu, prin intermediul poștașului sau prin intermediul aplicației online. 

Ajutorul se acordă în două tranșe de câte 700 de lei, în februarie și în luna septembrie.

Ce pot plăti românii cu cardul de energie

Este vorba de facturile la electricitate, gaz, energie termică în sistem centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, păcură, peleți și alte materiale de încălzire.

Ajutorul are forma unui card emis pe suport de hârtie, cu care se pot plăti facturi de energie (total sau parțial). Ajutorul se acordă în două tranșe, a câte 700 de lei fiecare.

Se pot plăti facturi curente sau restante, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului. Cu un card se pot face mai multe plăți, către mai mulți furnizori, până la epuizarea sumei.

Plățile se fac prin mandat poștal. Nu se pot efectua mai mult de 8 plăți/loc de consum pe durata programului de sprijin.

Plăţile vor fi făcute prin cititoare optice cu care vor fi dotaţi poştaşii, iar banii pentru ajutorul de încălzire vor ajunge la oameni până pe 20 februarie.

Cum se face plata cu cardul de energie

Sunt trei modalități de plată: cu ajutorul postașului, la oficiul poştal sau online pe site-ul Poștei Române.

1. La orice subunitate a Poștei Române sau la poștașul care a sosit la domiciliul beneficiarului.

2. Se completează plata prin mandat poștal, către contul furnizorului de energie (ori al asociației de proprietari/locatari).

3. Se primește dovada plății, pe care este scrisă suma rămasă după efectuarea plății, valoarea plății/plăților efectuate și furnizorul/furnizorii către care s-a efectuat plata

Concret, beneficiarii vor putea plăti online cu cardul de energie. Ei vor accesa aplicația informatică prin introducerea seriei cardului de energie și vor face plățile cu ajutorul celor trei documente necesare, cartea de identitate, cardul de energie și factura de la furnizorul de energie.

Celelalte două modalități de plată sunt la oficiul poștal și direct la poștaș.

Care este valabilitatea cardului de energie

Cardul de energie are valabilitatea asigurată până la 31.12.2023, dar plățile se pot efectua la oficiile poștale până în data de 27.12.2023.

În baza cardului se pot efectua plăți în următoarele perioade:

- Pentru tranșa I – valoare de 700 de lei, în perioada 20.02.2023 – 30.06.2023;

- Pentru tranșa II – valoare de 700 de lei, în perioada septembrie 2023 – 27.12.2023.

Aşadar, pentru prima tranşă de bani pe care românii o primesc pe cardul de energie, plata facturii trebuie făcută până pe 30 iunie 2023.

Vezi şi: Sute de români pierd cardul de energie. Greşeala care îi lasă fără ajutorul pentru plata facturilor

×
Parteneri
Data la care vom călători fără vize în America
x close