
Călătoriile cu avionul pot fi stresante, dar rareori un zbor de mai puțin de trei ore se transformă într-o aventură de 32 de ore care se încheie cu întoarcerea pasagerilor în aeroportul de plecare.
Pe 24 mai, zborul Condor DE1234 a decolat din Zurich, Elveția, cu destinația Heraklion, în Creta (Grecia), având la bord 137 de pasageri și șase membri ai echipajului. Călătoria, care ar fi trebuit să dureze sub trei ore, a fost afectată de „condiții meteorologice extreme”, a declarat un reprezentant al companiei aeriene Condor pentru publicația People.
„Din cauza vânturilor puternice, decolările și aterizările pe aeroportul Heraklion au fost posibile doar în condiții limitate”, a transmis Condor într-un comunicat. „În ciuda mai multor încercări de aterizare în Heraklion, zborul nu a putut fi operat conform planului și a fost deviat de mai multe ori, inclusiv cu o oprire peste noapte la Salonic, înainte de a se întoarce în final la Zurich.”
Potrivit Business Insider, care citează date de pe Flightradar24, avionul a survolat de mai multe ori coasta Cretei înainte să vireze spre Atena pentru o aterizare.
Publicația notează că avionul a făcut patru opriri și a avut parte de o escală de noapte la Salonic în decursul celor 32 de ore de călătorie. Aeronava a mai oprit de două ori în Atena și o dată în insula Kos, înainte de a reveni în Elveția.
Condor a confirmat că zborul a avut „mai multe escale”, inclusiv oprirea de noapte la Salonic.
De asemenea, compania a declarat că „băuturi și gustări au fost servite tuturor pasagerilor de către echipaj în bucătăria avionului”. Cu toate acestea, conform Metro, unii pasageri s-au plâns că au primit foarte puține alimente și băuturi, iar câțiva au vomitat în timpul uneia dintre încercările de aterizare la Heraklion.
Întrebat despre aceste plângeri, purtătorul de cuvânt al Condor a declarat pentru People: „Băuturi au fost oferite tuturor pasagerilor de către echipaj, iar cazarea la hotel a fost organizată de Condor”, adăugând că pasagerii pot contacta serviciul de relații cu clienții pentru „opțiuni de rambursare și reprogramare”.
Unii pasageri au afirmat însă că au fost nevoiți să își plătească singuri cazarea la hotel. La a doua aterizare în Atena, aceștia au primit opțiunea de a se debarca, înainte ca aeronava să se întoarcă la Zurich, însă fără bagajele de cală.