Antena 3 CNN Externe ADN predispune la îngrăşare: două treimi dintre oameni nu se pot opri din mâncat din cauza unei gene

11 Dec 2008   •   12:23

Persoanele slabe au susţinut mereu că prin voinţă se poate ajunge la rezultate în privinţa siluetei. Totuşi, cei care cedează în faţa ispitei şi consumă o ciocolată în plus nu ar trebui să se simtă atât de vinovaţi în legătură cu slăbiciunea lor. Capacitatea de a rezista sau nu se găseşte în ADN.
Cercetătorii spun că două treimi dintre persoane au ?gena junk food? ce le face să dorească dulciuri sau mâncăruri grase. Astfel, cei cu acest defect genetic mănăncă în medie cu 100 de calorii mai mult la masă- echivalentul unui baton de ciocolată. Deşi nu pare mult, timp de o săptămână se adună echivalentul unei zile - 2100 calorii.
Cercetătorii explică de ce unii nu pot rezista în faţa mâncării fast food, iar unele diete nu au succes. Dar ar putea duce şi la noi metode de tratarae a obezităţii.
Cercetătorii de la Universitatea Dundee au descoperit efectul unei versiuni a genei numită FTO. Studiul realizat în Marea Britanie arată că 14% dintre persoane au varianta modificată a genei, ce creşte riscul de obezitate cu 70 la sută şi a diabetului cu 50%.
Alte 49 de procente ce au moştenit doar o genă FTO brută au 30% mai multe şanse să devină obezi.
Nu era clar dacă defectul duce la creşterea în greutate prin creşterea apetitului, micşorarea metabolismului, sau prin prelungirea timpului în care se simt sătui. Dar s-a descoperit recent că duce la consumul de alimente bogate în calorii.
Cercetătorii au testat ADN a 100 de elevi şi au observat ce mănâncă. Deşi cei cu gena nu mâncau mai mult, erau atraşi de mâncărurile grase sau dulci, aşa că asimilau cu 100 calorii mai mult. Gena nu le afecta metabolismul sau cât de sătui se simt.
Oricum cercetătorul Colin Palmer explica că persoanele care posedă gena nu ar trebui să considere că nu pot slăbi- sfatul este acelaşi- ?nu devii gras dacă nu mănânci în exces?.
Pe de altă parte un studiu recent arăta că un adult din trei va fi obez în patru ani.

Subiecte în articol: Marea Britanie dulciuri fast food