Chinezii fac aproximativ un sfert din achiziţiile de bunuri de lux la nivel mondial

de S.T.    |    06 Sep 2012   •   18:19
Chinezii fac aproximativ un sfert din achiziţiile de bunuri de lux la nivel mondial Foto: Mediafax
Cetăţenii chinezii cumpără un sfert din bunurile de lux la nivel mondial, de cinci ori mai mult faţă de ponderea înregistrată în 2007 pe această piaţă, conform estimărilor HSBC, citate de CNN.

Potrivit analiştilor, chiar şi după creşterea ultimilor ani, piaţa luxului din China este departe de a fi matură.

"China rămâne, înainte de toate, o piaţă pe care brandurile recrutează clienţi", se arată în studiul HSBC.

Unul din factorii care susţin creşterea este expansiunea retailerilor dinspre marile centre urbane ale Chinei către oraşe mai mici, ceea ce înseamnă că magazine de lux se deschid pentru prima dată în oraşe care au, însă, populaţii apropiate de Paris sau San Francisco.

Chinezii fac o mare parte din achiziţiile de bunuri de lux în afara Chinei continentale, pentru a evita plata unor taxe mai ridicate. Astfel, doar 10% din cumpărăturile din această categorie au loc în China, în timp ce chinezii sunt responsabili pentru 25% din piaţa mondială a luxului.

Potrivit analizei HSBC, în Australia, de exemplu, vizitatorii din China cheltuiesc în medie 3.000 de dolari, comparativ cu doar 1.000 de dolari pentru turiştii americani şi europeni.

x close