Antena 3 CNN Externe Poză în costum de baie, cerință la angajare. A fost deschisă o investigație a Ministerului Muncii din Italia

Poză în costum de baie, cerință la angajare. A fost deschisă o investigație a Ministerului Muncii din Italia

Ministerul italian al Muncii a demarat o investigație, după ce o companie care căuta o recepționeră a cerut candidatelor, pe lângă documentele care să le confirme competențele, să includă și o fotografie în costum de baie. De asemenea, se impunea o limită de vârstă de 30 de ani.

Poză în costum de baie, cerință la angajare. A fost deschisă o investigație a Ministerului Muncii din Italia
Sursa foto: Hepta.ro
de Cerasela Stafie    |    28 Ian 2022   •   20:07

Anunțul, care a stârnit indignare, a fost postat pe mai multe site-uri specializate pentru locuri de muncă, de către o companie de pază din Napoli. Acesta prevedea că vor fi luate în considerare doar femeile, nu mai în vârstă de 30 de ani.

De asemenea, candidatele trebuie să vorbească fluent engleza și să aibă propria mașină, ”un caracter însorit și un aspect atractiv”.

”Vă rugăm să trimiteți o fotografie completă într-un costum de baie”, se mai arăta în anunțul pentru jobul al cărui salariu era de 500 de euro pe lună. Această cerință a fost ulterior eliminată și anunțul a fost republicat, dar nu înainte ca o captură de ecran să fie distribuită pe scară largă pe rețelele sociale, scrie The Guardian.

”Vor o fotografie în costum de baie? Ce anunț absurd”, a spus Chiara Marciani, consilierul Muncii la Napoli. ”Este scandalos și din mai multe motive, începând cu căutarea unei femei sub 30 de ani și un salariu care este absurd de inadecvat pentru angajamentul și sarcinile pe care le cere jobul.”

Compania, care are sediul în cartierul de afaceri din Napoli, a declarat presei italiene că cererea pentru o fotografie a costumului de baie a fost ”nepotrivită” și rezultat al unei ”simple distrageri a atenției” a ”muncitorului neexperimentat” care a realizat anunțul și care nu a înțeles politica sa privind egalitatea de gen.

Ministrul Muncii, Andrea Orlando, le-a cerut inspectorilor să investigheze. ”Problema sexismului persistă... trebuie să se lucreze mult mai mult în privința egalității de gen”, a spus Marciani. ”Sunt atât de multe probleme care trebuie abordate, în special într-un oraș precum Napoli, care are o rată foarte scăzută de femei angajate.”

Potrivit datelor OCDE din 2019, mai puțin de jumătate dintre femeile italiene aveau un loc de muncă. Situația a fost agravată de pandemia de coronavirus, femeile fiind afectate în mod disproporționat de pierderea locurilor de muncă.

Multe femei sunt forțate să demisioneze după ce au rămas însărcinate, deoarece nu pot jongla munca și viața de familie, lipsa unor facilități de îngrijire a copiilor la prețuri accesibile și condițiile de muncă inflexibile fiind printre principalele motive.

Sexismul a fost, de asemenea, răspândit în reclamele publicitare în toată Italia, ceea ce a determinat Senatul să interzică, anul trecut, reclamele considerate sexiste sau discriminatorii.

×
Parteneri
România, sub asaltul valului de praf saharian
x close