Antena 3 CNN High Tech Business-uri online și search engine optimization (P)

Business-uri online și search engine optimization (P)

A avea un site pe internet, oricât de atractiv ar fi el, nu înseamnă aproape nimic. Evident, este un pas înainte în stabilirea unei afaceri în mediul online, însă, fără vizibilitate, site-ul respectiv nu folosește la nimic.

Business-uri online și search engine optimization (P)
de Georgiana Adam    |    22 Dec 2020   •   11:50

Business-ul online este în plină expansiune, iar domeniile de activitate sunt extrem de variate, de la comerț online, la servicii, de la consultanță, la cursuri online și hobby-uri. Un site foarte bine alcătuit, atât din punctul de vedere al design-ului, cât și din punctul de vedere al optimizării, poate însemna un business înfloritor, pe măsură implicării deținătorilor. De ce pe măsură implicării? Pentru că, un business online nu este deloc simplu, așa cum ar putea crede unii. Însă, există variante care permit începerea unui astfel de business fără o investiție inițială prea mare, iar acest aspect reprezintă un ajutor enorm pentru orice potențial viitor antreprenor în mediul online. Internetul prezintă un teren atât de versatil, atât de variat și flexibil, încât se pot găsi variante aproape pentru orice se caută a se face în mediul online. Importantă este găsirea domeniului potrivit, ținând cont de afinitățile și abilitățile proprii. Iată câteva idei de afaceri online, care pot fi începute cu un buget inițial minim.

              

Graphic designer.

Pentru a desfășura o astfel de activitate, este nevoie de cunoștințe aprofundate de utilizare a unui editor graphic – Adobe Photoshop, Corel Draw, etc – precum și de un laptop și o foarte bună conexiune la internet. Internetul este o lume care se bazează foarte mult pe imagine, care conferă vizibilitate, identitate, individualitate. Companiile caută specialiști care să le ofere toate aceste atribute, atât de necesare în mediul online; companiile au nevoie de logo-uri originale, de bannere, de alte elemente web care să atragă atenția și să determine potențialii clienți să îi recunoască și să le acceseze produsele sau serviciile. Investițiile, în acest caz, trebuie să fie în servicii de optimizare site și promovare, dar și în perfecționarea continuă a specialistului, având în vedere că evoluțiile în mediul online sunt foarte rapide.

 

Specialist SEO, media advertising și social media.

A avea un site pe internet, oricât de atractiv ar fi el, nu înseamnă aproape nimic. Evident, este un pas înainte în stabilirea unei afaceri în mediul online, însă, fără vizibilitate, site-ul respectiv nu folosește la nimic. În plus, design-ul atractiv nu ajută la optimizare, acesta fiind un proces complex, care pleacă, în principal, de la conținuturi. Specialiștii în servicii SEO sunt foarte căutați și au un rol esențial în asigurarea unei vizibilități, pe termen lung, pentru un business online. Se poate, într-adevăr, începe, doar cu un laptop și o conexiune excelență la internet, însă cunoștințele specialistului sunt extrem de importante în proces, implicarea lui, pasiunea și răbdarea, deoarece vorbim despre un proces laborios, care implică faze succesive se lucru, care trebuie realizate într-o anumită ordine, fără grabă și țînând cont de recomandările Google, care sunt, mereu, în continuă schimbare. Specialistul SEO trebuie să investească mereu în perfecționarea sa, acesta fiind unul dintre costurile principale ale business-ului online în domeniu. La fel de profitabilă, dar, în egală măsură solicitantă,  este și activitatea în social media; există foarte multe persoane, publice, private sau companii, cărora timpul nu le permite să își managerieze propriile canale media sau să se ocupe de promovarea pe canelele media, acțiune de care depinde profitabilitatea activității pe care o desfășoară. Apelul la specialiști este implicit, în aceste cazuri, însă specialiștii trebuie să fie bine pregătiți în domeniu și mereu la curent cu cerințele acestei activități, pentru a nu provoca pagube, care, de multe ori, se traduc în pierderi de natură financiară, uneori iremediabile.

 

Traducerile sunt un alt domeniu care se poate desfășura foarte bine online; este necesară cunoașterea aproape de perfecțiune măcar a unei limbi străine, precum și a limbii materne. Existența Google Translate ajută numai până la un punct în privința traducerii dintr-o limba într-altă; dacă se pune problema de traduceri specializate sau de documente oficiale, de lucrări de specialitate sau orice alte informații care trebuiesc traduse corect, este important că aceste traduceri să fie făcute de persoane care dețin cunoștințele necesare pentru a face acest lucru. O afacere online în traduceri poate fi foarte profitabilă, putându-se porni la drum doar cu bagajul solid de cunoștințe, cu un calculator și o conexiune la internet, precum și ceva softuri de corectare, care pot oferi sprijin prețios. Însă, pentru o popularizare care să crească afacerea, este nevoie de promovare, de servicii SEO de calitate, de un proces de optimizare site foarte bine pus la punct, de popularizare prin social media, că parte integrantă esențială dintr-un plan de afaceri pe termen lung. Cunoașterea la perfecție a uneia sau mai multor limbi străine poate fi de mare ajutor și în dezvoltarea unei afaceri în copywriting, însă nu este obligatoriu că specialistul copywriter să fie poliglot; este obligatoriu, însă, să știe să scrie texte, în mod inventiv, inovator.  Este o modalitate de  a-și pune în valoare creativitate; este un domeniu care, că și în traduceri, poate să facă introducerea în varii domenii de activitate, fiind o oportunitate de a învață, mereu, câte ceva nou. Blogging-ul este, de asemenea, o activitate destinată celor cărora le place să scrie, care doresc să își pună în valoare abilitățile literare. Piața de blogging este destul de aglomerată, însă, consecvență și implicarea susținută, precum și ideile unice, atractive, interesante, pot aduce venituri importante celor care se ocupă de acest tip de afacere online, câștigurile provenind din poastarea de reclame, fie din Google Ads, fie de la terți, din postări sponsorizate, etc.

              

Alte activități care se pot realiza foarte ușor online sunt cele din domeniul tehnologiei, precum crearea unei aplicații web care să propună rezolvarea unei probleme existente, rezolvare la care nimeni nu s-a gândit până acum, sau tranzacționarea de domenii webCrearea unei aplicații web poate presupune ceva mai multă investiție inițială, având în vedere că este nevoie de programatori care să ajute, care trebuie bine remunerați. Realizarea aplicației pe cont propriu poate fi o soluție, însă este, și această, consumatoare de timp, în special, iar acest timp se traduce și în resurse financiare. Și în acest domeniu, este nevoie de promovare, astfel încât aplicația să fie făcută cunoscută, deoarece piață de profil este extrem de competitivă. Tranzacționarea de domenii web poate fi o afacere online profitabilă, însă este o activitate care implică un grad mai sporit de risc. Pe de o parte, se pot achiziționa domenii tip brand, care ar putea fi dorite de un număr mare de potențiale persoane interesate, valoarea lor derivând din mărimea cererii existente pentru ele. Pe de altă parte, se poate merge pe domenii brand deja formate, dorite doar de unul-doi potențiali clienți, care ar fi dispuși să plătească sumele solicitate, pentru a obține exclusivitate. În ambele cazuri, este nevoie de o persoană cu un grad ridicat de intuiție și predictibilitate, care să se ocupe de achiziții.

              

Comerțul online pare că este la îndemână oricui face comerț fizic, însă lucrurile sunt puțin mai complicate. Un magazine online presupune o întreagă logistică, programe de administrare mai complicate, investiția nemaifiind în rafturi și decorațiuni, ci tocmai în această logistică și în promovare, în branding, în optimizare SEO.  În mediul online, se poate comercializa o gama foarte largă de produse, începând cu cele de înalta tehnologie (laptop nou, laptop SHlaptop refurbished, tabletă, telefon, smartphone, iphone, etc), electronice și electrocasnice, până la produse handmade, artizanat, cursuri de inițiere sau aprofundare în diverse domenii de activitate, etc. Pentru comerțul cu produse există chiar și varianta cu vânzare din stocul furnizorului (dropshiping), varianta mai comodă pentru vânzător, având în vedere că nu mai este nevoie de întreaga logistică necesară pentru stocul de produse și livrarea acestora.

               În cele expuse mai sus, sunt prezentate doar câteva posibilități de afaceri online; binențeles, lista poate continua. Însă, orice activitate online, presupune a deveni vizibil, a fi cunoscut, în acest mediu atât de competitiv și din ce în ce mai aglomerat.  Fără vizibilitate, afacerea nu are șanse de succes. Apelul la un specialist priceput în promovare și optimizare SEO, este soluția cea mai potrivită pentru a oferi afacerii online deschiderea, popularizarea de care are nevoie.

×
Parteneri
Percheziții în Bucureşti: "Maestru spiritual” acuzat de trafic de persoane
x close